Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The "Really Right Stuff" !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The "Really Right Stuff" !!!

Beste moderator Hanske,

Wil je mij nu eens duidelijk vertellen waar het volgens jou in deze topic is fout gegaan.
    Ik ben het volkomen eens met sailor dat hier nogal wat aan muggezifterij wordt gedaan.
    Zou het niet beter zijn dat je de persoon die het topic ombuigt vriendelijk verzoekt zich aan de regels te houden i.p.v. gans de thread te banaliseren door hem naar een categorie te verplaatsen waarin hij imho niet op zijn plaats is en aldus de nodige aandacht verliest.

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      Ik veronderstel dat die 30% nie voor iedereen is
      wel vriend, toch wel ! Op Manfrotto geven die 30%, punt aan de lijn...

Stef

Comment

Pol,

deze heb ik :

met dit hoofd :

ben er uiterst tevreden van... geen extra clamps en van die toestanden nodig, de 055 pro-B met de 141-RC head kan gemakkelijk 8kg aan....

volgens mij had je met minder geld, minstens evengoede resultaten gehad

stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef
          Pol,

deze heb ik :

met dit hoofd :

ben er uiterst tevreden van... geen extra clamps en van die toestanden nodig, de 055 pro-B met de 141-RC head kan gemakkelijk 8kg aan....

volgens mij had je met minder geld, minstens evengoede resultaten gehad

stef
          Bedankt, denk dat het zo'n positioning plate zal worden of een RRS.

Groetjes,
          Pol.
          Last edited by enero; 5 februari 2005, 10:26.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb Pol Callens even een PM gestuurd
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Pol,

Bijzonder intressant topic

De combinatie die jij daar toont is precies wat ik ook in gedachten had. Heb even gekeken, maar de B2 Pro plate is out of stock. En om 1 plate achteraf te bestellen is wat te duur i.v.m. verzendkosten. Welk e-mail adres heb jij gebruikt om met hun te mailen ? Ik zou ook graag eens in contact treden met ze.

Nog een vraagje over dat Gitzo ball hoofd, ben je daar tevreden over Ik zit te denken aan een Gitzo ball head of een Markins, maar ben er nog niet uit.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo ajh,

E-mail adres van RRS : info@reallyrightstuff.com

Voor wat betreft het balhoofd zou ik met de wijsheid die ik nu heb direct kiezen voor een RRS BH-55 PRO . Markins en Arca-Swiss zijn wellicht van vergelijkbare kwaliteit. Het Gitzo balhoofd zelf voldoet maar het feit dat je een andere clamp moet monteren om meer pricisie te krijgen vind ik jammer. Gelukkig dat Gitzo en Manfrotto compatiebel is met deze platen.
                De prijs van deze top-producten is jammer nogal hoog, maar je krijgt er immers veel voor in de plaats. Aan ieder zijn keuze.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                  Hallo ajh,

E-mail adres van RRS : info@reallyrightstuff.com
                  Ik had het zelf kunnen bedenken

De prijzen van dit soort gadgets zijn inderdaad nogal hoog. Maar ik geef liever 1x m'n geld uit aan goed spul dan 4x aan spul waar ik spijt van krijg om uiteindelijk toch "the Really right Stuff" te kopen

Ik twijfel heel erg tussen de Markins M10 en de BH-55 PRO. De meningen zijn ook verdeeld over deze twee. De markins is niet zo mooi afgewerkt, wel topkwaliteit en volgens specs beter (40 kg belastbaar ). De BH-55 is schitterend afgewerkt, top kwaliteit, maar vreselijk duur. De Markins is iets goedkoper en lichter, maar niet zo veel dat het echt doorslaggevend is. De Gitzo is een pak goedkoper en daarom aantrekkelijk, maar of deze het verschil qua prijs ook goed maakt

Blijft een moeilijke keuze
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    Ik had het zelf kunnen bedenken

De prijzen van dit soort gadgets zijn inderdaad nogal hoog. Maar ik geef liever 1x m'n geld uit aan goed spul dan 4x aan spul waar ik spijt van krijg om uiteindelijk toch "the Really right Stuff" te kopen

Ik twijfel heel erg tussen de Markins M10 en de BH-55 PRO. De meningen zijn ook verdeeld over deze twee. De markins is niet zo mooi afgewerkt, wel topkwaliteit en volgens specs beter (40 kg belastbaar ). De BH-55 is schitterend afgewerkt, top kwaliteit, maar vreselijk duur. De Markins is iets goedkoper en lichter, maar niet zo veel dat het echt doorslaggevend is. De Gitzo is een pak goedkoper en daarom aantrekkelijk, maar of deze het verschil qua prijs ook goed maakt

Blijft een moeilijke keuze
                    Hallo Jan,

Ik lees daarnet in een folder van RRS dat er midden 2005 een nieuw balhoofd uitkomt. Het zal de BH-40 worden met een baldiameter van 40mm en met dezelfde mogelijkheden als de BH-55. Dit balhoofd zal zich dus situeren tussen de BH-25 en de BH-55 en met dezelfde eigenschappen maar compacter en wellicht ook wat goedkoper.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                      Hallo Jan,

Ik lees daarnet in een folder van RRS dat er midden 2005 een nieuw balhoofd uitkomt. Het zal de BH-40 worden met een baldiameter van 40mm en met dezelfde mogelijkheden als de BH-55. Dit balhoofd zal zich dus situeren tussen de BH-25 en de BH-55 en met dezelfde eigenschappen maar compacter en wellicht ook wat goedkoper.

Groetjes,
                      Pol.
                      Kijk dat is goed nieuws. Een 600mm of nog meer zal ik toch nooit aanschaffen dus die BH-40 zou best wel iets voor mij kunnen zijn

Dank voor de tip.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Working...
                      X