Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pl. communie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pl. communie

Binnenkort moet ik foto's nemen van mijn nichtje die haar Pl. Communie doet
    (bedoeld om dan als kaartje te verdelen). Heeft iemand tips, voorbeelden, interessante locaties, ... voor het nemen van de foto's?
    dbv
    www.digitalclickx.com

Re: Pl. communie

wat dacht je van in de kerk zelf, bv Maria altaar of zo, plekjes genoeg in een kerk hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bedoeling is: foto's om kaartjes vooraf te maken (dus niet tijdens de plechtigheid)
      www.digitalclickx.com

Comment

En je gelooft het of niet maar je kan ook buiten de "diensturen" de Kerk betreden, en gratis !
        www.fotofolio.be

Comment

Ik heb het ooit eens gedaan voor mijn zoon en zijn nicht.
          Ik heb toen in de tuin wat foto's zitten trekken om zijn schommel, naast een boom enzovoort. Van die reeks heb ik er dan een aantal "uitgeknipt" en op 1 foto geplaatst..
          natwork.be

Comment

ik had het een en ander al gelezen op het forum en heb volgend ideetje: buitenopname en dan met PAINT SHOP PRO 7 achtergrond bewerken naar zwart/wit (alleen weet ik niet hoe ik dit best doe in PSP).
            www.digitalclickx.com

Comment

Persoonlijk ga ik altijd informeren naar de hobbies/bezigheden/interesses van de communicant. Ik ben namelijk geen voorstander van de statische communie-prentjes. Zo'n 'foto-shoot' duurt meestal veel te lang voor de communicant, daarom probeer ik het wat plezant te maken.
              Iemand die aan ballet doet kan bijvoorbeeld voor een spiegel wat oefeningen doen. Een volleybal-speler brengt zijn bal mee. Vorig jaar had ik een shoot met 2 puppies...

Veel plezier/geluk

Comment

Probeer origineel uit de hoek te komen.
                In plaats van de gewone foto's aan de boom in het park ga je eens naar een oude bunker van tijdens de oorlog.
                Probeer leuke composities in plaats van gewone simpele portretjes.
                Wees niet bang om eens in tegelicht te trekken ( ge moet de zon er niet opzetten he !!! ) maar als je de zon ( als ze er is he ! ) achter het model zet krijg je glans in het haar.
                Porobeer niet te veel geposeerde beelden te schieten, maar laat hem de zaadjes van een paardebloem ( pisblome ) wegblazen in tegenicht ( zodat de zaadjes goed uitkomen en indien mogelijk met een donkere achtergrond ).

Wees kreatief
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                  Binnenkort moet ik foto's nemen van mijn nichtje die haar Pl. Communie doet
                  (bedoeld om dan als kaartje te verdelen). Heeft iemand tips, voorbeelden, interessante locaties, ... voor het nemen van de foto's?
                  dbv

Dit onderwerp komt ieder jaar wel weer een keer ter sprake dus ik denk dat als je een search doet je wel het een en ander kunt vinden. Succes !

Comment

had ik reeds gedaan, maar was niet echt veel over te vinden & foto's waren verdwenen
                    www.digitalclickx.com

Comment

Mag ik misschien vragen aan MOD om al de treads & posts ivm "pl. communie" onder 1 rubriek te groeperen (u vindt er nl ook onder "Algemeen" - "Tips en trucs"). dbv
                      www.digitalclickx.com

Comment

de treads die ik opgestart heb (over dit onderwerp) wel te verstaan hé
                        www.digitalclickx.com

Comment

@Pieterjan: Wat je wenst te doen gaat het eenvoudigst als volgt in PSP.
                          * De laag van de foto dupliceren
                          * Dit duplicaat via kanaalmixer omzetten naar zwart-wit
                          * Op deze laag een masker toevoegen waarmee je dan het gedeelte bepaald waar je terug de kleurenversie wilt zien.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

ga dat dus wel eerst nen keer moeten zoeken in mijn (engelstalige) psp 7.
                            reeds bedankt
                            www.digitalclickx.com

Comment

Kijk eens op mijn site, bij tutorials. Daar zal je wel vinden hoe je dit het best oplost pieterjan
                              Groetjes DD
                              Fronstages

Comment

Working...
                              X