Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help

De oma van mijn vriendin wordt zaterag 75 jaar
    dit wordt gevierd in een receptie zaaltje.
    nu ben ik gevraagd om foto's van alle gasten te maken die komen de bedoeling is om de gasten per twee met hun hoofd door een lijst te steken en daar moet ik dan een foto van maken hier zal later een soort gastenboek van worden gemaakt.

kan iemand mij tips geven over hoe hier deftige fotos van te maken en vooral wat ik niet moet doen.

Groeten Nico
    Last edited by nicodejong; 19 januari 2005, 21:14.
    Flickr

Re: help

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong
    De oma van mijn vriendin wordt zaterag 75 jaar
    dit wordt gevierd in een receptie zaaltje.
    nu ben ik gevraagd om foto's van alle gasten te maken die komen de bedoeling is om de gasten per twee met hun hoofd door een lijst te steken en daar moet ik dan een foto van maken hier zal later een soort gastenboek van worden gemaakt.

kan iemand mij tips geven over hoe hier deftige fotos van te maken en vooral wat ik niet moet doen.

Groeten Nico
    Bij voorkeur fotograferen met omgevingslicht => minder schaduwen dan met flits. Indien het met flits moet, dan zeker met een externe (minder rode oogjes e.d.).

Je hebt ook nog wat tijd, probeer het thuis even uit om te zien wat voor jou de beste instellingen zijn...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb dit op een bruiloft gedaan afgelopen jaar en heb het volgende geleerd:

Heel belangrijk is goede belichting en het gebruik van een statief/monopod.
      Verder genoeg batterijen/accu's en iemand om de gasten uit te leggen wat de bedoeling is.
      Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
      wishlist 430 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        Bij voorkeur fotograferen met omgevingslicht => minder schaduwen dan met flits. Indien het met flits moet, dan zeker met een externe (minder rode oogjes e.d.).

Je hebt ook nog wat tijd, probeer het thuis even uit om te zien wat voor jou de beste instellingen zijn...
        k heb geen externe flitser dus dat wordt al minder.

als er ramen in dat gebouw zijn kan ik daar ook gebruik vanmaken?
        statief heb ik vandaag net gekocht dat komt dus mooi uit!
        Flickr

Comment

Volgens mij heb je niet veel aan je statief in zo'n geval Nico, en ik probeer ook uit te leggen waarom. Zelf zijn wij zo al eens zelf op de plaat gezet, we moestenm dus zelf die lijst vasthouden en onze hoofden erdoor steken.
          Iedereen neemt de lijst anders vast en dan gaat men nog wat schuiven ,pasje rechts of links, lijst scheef houden enz. Met je vaste standpunt ga je dan volgens mij jezelf beperken en dat is jammer.
          Heb later dat gastenboek teruggezien en verbaasde mij over de verschillende poses van de gasten, en dat maakt zo'n album juist zo mooi en gevarieerd.
          Neem je vanaf statief met allemaal netjes recht in het lijstje dan krijg je al gauw een saai en statisch boekwerk.
          Nog een tipje misschien : als mensen zonodig gekke gezichten willen trekken, laat ze dan hun gang gaan tenslotte zijn zij het zelf die voor ... staan, maar maakt het album ook weer wat vrolijker.
          Nico succes ermee, en misschien kun je hier wat plaatjes laten zien, en proficiat voor de oma.

Groeten, Jan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Als je zelf een statief gebruikt, dan moeten de gasten wel allemaal goed stil blijven staan, en dat kan een beetje tegenvallen op een feestje .
            Met de ingebouwde flitser is de kans op rode oogjes wel heel groot, maar die zijn gelukkig erg gemakkelijk weg te werken.
            Probeer op die plaats we zoveel mogelijk licht te maken, dan wordt de kans op rode oogjes kleiner, en dan zal de flits ook niet zo hevig werken.

Vorige zaterdag moest ik ook de interne flits gebruiken, en ondertussen weet ik wel hoe ik die rode oogjes moet wegwerken .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

als er nog meer mensen zijn met tips ik hou mij aan bevole en ik zie wel wat het zaterdag wordt
              Flickr

Comment

als je zonder flits werkt zeker goed je witbalans in de gaten houden,heb daar ook al problemen mee gehad!
                grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong
                  als er nog meer mensen zijn met tips ik hou mij aan bevole en ik zie wel wat het zaterdag wordt
                  Rode ogen ontstaan doordat er een flits gebruikt wordt in een tamelijk slecht verlichte omgeving: de pupil staat ver open en is te traag om zich te sluiten voor de flits. Hierdoor heeft de flits een grote toegang in het oog waar er reflecties optreden.
                  Veel apparaten hebben nu een ingebouwde flits die het rode ogen effect tegengaat door vooraf enkele flitsjes te sturen (zonder opname) waarop de pupil zich gaat sluiten als reactie en dan de definitieve flits met opname.
                  Als je toestel deze mogelijkheid niet biedt kan je vooraf een blanco flits geven met een losse flitser of je kan ook de ogen van de persoon eventjes van dichtbij belichten met een sterke zaklamp.
                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

Comment

ik ga er van uit dathet daar niet te donker is ga denk ik bij de ingang staan en nu maar hopen dat er een grote deur of raam in zit
                    Flickr

Comment

Working...
                    X