Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sterretjes aan lampen weergeven

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sterretjes aan lampen weergeven

hoe moet je dit juist doen? ik dacht: grote diafragma-waarde (klein dus qua uitvoering).

maar ik heb foto's met F13.4, en van 1 tot 25 seconden sluitertijd, en ik krijg maar geen sterretjes

ik heb in algemeen al een thread gestart, de link vindt u hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=62060

wie helpt me???

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Re: sterretjes aan lampen weergeven

Hey Sibertus

Als ik uw vraag goeed verstaan heb, .. dan wil je foto's trekken waarbij je in het donker of 's avonds dus een stervormige weergave krijgt van licht, bvb een kaars, een straatlantaarn ... Juist?

Ik zou u aanraden om daarvoor een COKIN filter te gebruiken. Heb ik ook al zo vaak gedaan, geeft mooie resultaten hoor!

Je kan hier meer over vinden met vb en al op www.cokin.fr en in het bijzonder op deze url zie je een stervormige weergave van een zonweerkaatsing, ... http://www.cokin.fr/cokin-data/compo...tre-056st.html

Misschien heb ik u hierbij geholpen, alvast succes

Comment

Dubbele post: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=62060 ...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Wanneer ga je nu inzien dat de enige goede oplossing een sterfilter is zoals hogervermelde Cokin of Tiffen.
        Deze filters zijn speciaal ontworpen voor het stereffect met perfecte lenzen en als anderen dat kunnen zonder filter dan is dat een teken dat er afwijkingen zijn in de samenstelling van het lenzenblok (hoofdlenskitting, diafragmaranden, voorzetlens e.d.) of dat er minuscule partikels in het toestel of op het lenzenblok zitten. Ga eens naar zee op een winderige dag in de duinen zodat er veel zandkorreltjes opwaaien en maak dan 's avonds eens een opname van de ondergaande zon liefst met een zeer kleine diafragma-opening (22 ofzelfs 32 als je kan ) en ik garandeer je dat je stereffect bekomt (hoe kleiner diafragmaopening hoe scherper en vlugger de aberratie zal optreden).
        Waarom zou men anders die filters maken denk je?
        Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

inderdaad dubbele post, daar was ik me bewust van. maar van velen kreeg ik de reactie dit in tips en trics te plaatsen, hoewel het er bij algemeen al stond, en daar toch vele mensen geholpen hebben.

daarom heb ik dit hier al lang geleden nog eens gezet. niet iedereen is in alle fora actief!!!! (stond in eerste posting al vermeld, dat die in algemeen doorliep)

de oplossing is voor mij ook ondertussen al lang bekend hoor, kodachrome. iemand heeft ondertussen deze oude posting opnieuw geactiveerd. waarvoor dank, maar het was niet nodig reacties en stof genoeg in forum algemeen hierover........

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
            Waarom zou men anders die filters maken denk je?
            Om bijvoorbeeld niet verplicht te worden om het diafragma tot 1/22 dicht te knijpen?
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

@Sibertus

Sorry maat maar dubbele posting is hiet NOOIT toegestaan, om welke reden dan ook!!
              Het zou hier op BD nogal een boeltje worden...

Dit gaat dus op slot..

Bedankt Cooma voor uw terechte opmerking.

Comment

Working...
              X