Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De maan

HI~

Hier een kleine bijdrage...
    NikonD100
    *Genomen met zo kort mogelijke poten (<trillingen)
    *Noise reduction aan
    *MIRROR Vibration on (spiegel klapt omhoog, dan pas wordt foto genomen)
    *zelfontspanner gebruikt, geeft minder trilling dan draadontspanner

gr,
    Reinier

Comment

De maan fotograferen is vrij makkelijk. Zet ISO op 100 voor minimale ruis. Diafragma op F8 voor betere scherpte en sluitertijd op 1/60 of 1/90. Zet de camera wel op statief met mirror-lockup als je dat hebt. En afdrukken met de timer.

Als je een telescoop hebt, is de foto veel mooier. Het is een beetje cheaten

Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

[QUOTE=parakiet]mijn rare conclusie:
        op statief bekom ik nooit een deftig resultaat!
        op 1/200ste uit de hand (in goede houding, geen vogelstand dus) lukt het me beter.
        en eigenlijk krijg ik daar het vliegend schijt van...het is absoluut onlogisch dat fotos uit de hand er beter uitkomen QUOTE]

Dan is het misschien geen overbodige overweging om een beter statief aan te schaffen

Comment

[QUOTE=kreefie]
          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          mijn rare conclusie:
          op statief bekom ik nooit een deftig resultaat!
          op 1/200ste uit de hand (in goede houding, geen vogelstand dus) lukt het me beter.
          en eigenlijk krijg ik daar het vliegend schijt van...het is absoluut onlogisch dat fotos uit de hand er beter uitkomen QUOTE]

Dan is het misschien geen overbodige overweging om een beter statief aan te schaffen
          volgens mij is het normaal dat het uit de hand(1/200ste) beter is. De maan weerkaatst licht van de zon en bij licht heb je een hogere sluitersnelheid nodig. de lucht errond heeft toch van geen belang, die is zwart...
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Maan-fotografen opgepast.

De maan draait rond de aarde. Het gevolg heirvan is, indien je met lange belichtingstijden gaat werken en sterke vergrotingen, je een systeem zal moeten hebben om de verschuiving van de maan te volgen. Hoe sterkere vergroting, hoe gevoeliger aan de belichtingstijd, doch ook hoe minder licht je binnen krijgt, dus, hoe langer je moet belichten, hoe gevoeliger aan onzuivere beelden want ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Ook eens een testje gedaan, met de Sigma 50-500 en een 2x convertor.
              Jammer genoeg stond de ISO op 800, wat ruis geeft.

Volledige, resize foto:

En een 100%crop uit dezelfde foto:

Waaruit blijkt dat er niks boven een goede telescoop gaat
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                volgens mij is het normaal dat het uit de hand(1/200ste) beter is. De maan weerkaatst licht van de zon en bij licht heb je een hogere sluitersnelheid nodig. de lucht errond heeft toch van geen belang, die is zwart...
                Em misschien dat we nu van het onderwerp afdwalen, maar je redenering kan ik niet helemaal volgen, of eignelijk helemaal niet

Comment

ik bedoel dat je voor van die sluitertijden (+1/200ste) toch helemaal geen statief nodig hebt. Sommigen trekken de maan op 1/30ste ofzo en die gebruiken een statief, maar dan heb je volgens mij helemaal geen goeie foto.
                  Of zittek hier helemaal fout in??

Comment

De maan nemen op 1/30 ste ? Ik heb onlangs een geslaagde maanfoto genomen (al vind ik het zelf) op 1/500ste.
                    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
                    Only when the last river has been poisened,
                    Only when the last fish has been caught,
                    Then only will you see that money cannot be eaten.

Comment

ja da bedoelek hé, da je juist een snelle sluiter nodig hebt en helemaal geen trage

Comment

Working...
                      X