Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen bij kleine groepsfoto's.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsen bij kleine groepsfoto's.

Een dringende vraag, in December moet ik van 4 gezinnen foto's maken die later in 1 lijst gezet zullen worden, alle foto's worden in dezelfde lokatie gemaakt.
    (dezelfde achtergrond)

Mijn flits is een Canon 420 EX plus Omnibounce en ik heb de beschikking over een Electra E flash met sensor en nog een losse sensor reagerende lamp.(+statief)

Nu is mijn vraag gebruik ik die extra lampen aan mijn beide zijde en hoever van mij af en hoe hoog moeten ze ongeveer staan, loop ik erg het risico op overbelichting, en wat is de beste afstand die je minimaal van dit onderwerp af moet staan.

Als iemand me wat tips wil geven dan ben ik je heel dankbaar, normaal had ik het er wel op gegokt maar daar zijn deze foto's te belangrijk voor.
    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Re: Flitsen bij kleine groepsfoto's.

Ik zou zeker in RAW werken om eventueel de beelden op elkaar af te stemmen. Ken je iemand die een flitsmeter bezit en deze mag gebruiken? Dan kan je manueel werken de flits opmeten en het diafragma instellen op je toestel. Dat is de manier zoals in de studio wordt gewerkt.

Er is zeker kans op over belichting want met de bepaling van de belichting houdt de camera enkel de flits de 420 op het toestel rekening en niet met externe bijgeplaatse flitsers die je extra laat afgaan door de flits van de camera.

Bedenk ook dat je wel eens teveel aan licht kan maken je diafragma is beperkt toch 8 dacht ik ?

Ik zou indien ik kon ook is een paar proefopnames maken voor de eigelijk foto's moeten genomen worden.

Veel succes.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt voor de tips Digipics daar kan ik wat mee, misschien kan ik de twee bijflitsers beter vervangen door gewone lampen, die waarden worden natuurlijk wel gemeten door de camera.

Je hebt helemaal gelijk ik kan niet verder dan F8, ik kan nog wel iets doen met flits compensatie, maar dat is inderdaad een kwestie van een aantal proefopnames.
      Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega
        misschien kan ik de twee bijflitsers beter vervangen door gewone lampen, die waarden worden natuurlijk wel gemeten door de camera.
        Ik denk dat dat vragen is achter kleurbalans problemen. Je hebt dan 2 verschillende verlichtingsprofielen en de camera kan er maar één kiezen. Ik denk dat het best is ofwel alles het ene ofwel alles het andere.
        JMHO.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Misschien kan ik de twee bijflitsers beter vervangen door gewone lampen, die waarden worden natuurlijk wel gemeten door de camera.
          Zoals reeds aangehaald heeft het geen zin twee lichtbronnen van een andere kleurtemperatuur te mengen met je flitslicht. Owel ga je flitsen ofwel ga je de boel uitlichten met continue licht zoals daar zijn gloeilampen of TL buizen.
          Deze twee ook liefst niet mengen, gloeilampen zitten rond de 3500 graden Kelvin TL buizen zitten rond de 5500 graden Kelvin.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Maar als je in Z/W gaat werken heeft dit geen invloed meer...geen last van kleurenbalans.

Comment

Oké alles is me nu duidelijk, ik heb met flitsen tot nu toe uitsluitend met interne flits gewerkt en dit is toch weer een geheel nieuwe ervaring.
              Mede door jullie uitleg ben ik vast de goede richting op gezet.

En nu maar veel proberen want je moet met veel meer rekening houden dan dat ik vooruit dacht.
              Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Working...
              X