Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Details van foto's (type fototoestel, brandpuntafstand,... ) "snel" kunnen bekijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Details van foto's (type fototoestel, brandpuntafstand,... ) "snel" kunnen bekijk

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    De exif zegt ook niets over alle mogelijk postprocessing. En vaak is die belangrijker dan alle info die in de exif staat.

    Ik kijk ook wel eens, maar dan meestal om het brandpunt te kennen.
    Post is absoluut belangrijk, maar ik heb tot nu toe nog geen enkel echt overtuigend argument
    gehoord om de exif info (desnoods beperkt tot brandpunt en body)
    niet te vermelden. Ik denk dat er meer zijn die eens gaan kijken dan we denken...

    Comment


    • #17
      Re: Details van foto's (type fototoestel, brandpuntafstand,... ) "snel" kunnen bekijk

      xIFr doet het goed (in Firefox), of wxIF
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Details van foto's (type fototoestel, brandpuntafstand,... ) "snel" kunnen bekijk

        De exif informatie kan men gebruiken wanneer er op een forum discussie ontstaat over wat er eventueel fout of goed is gegaan bij een foto en wanneer de maker daar vragen over stelt. Ik kijk overigens zelden naar de exif. In het verleden vroeg men ook vaak met wat voor materiaal de foto gemaakt is, onder welke omstandigheden en hoe hij bewerkt is. Terwijl veel belangrijker is dan de geheime van de kok te weten hoe het eindresultaat smaakt.

        Comment


        • #19
          Re: Details van foto's (type fototoestel, brandpuntafstand,... ) "snel" kunnen bekijk

          Ik gebruik een plug-in voor alle browsers. Het heet EXIF Viewer Pro. Het is heel handig. Als een foto EXIF-gegevens bevat, een klein blauw fototoestel verschijnt. Je hoef maat erop te klikken. Ik ben niet zeker, maar als een plug-in van Chrome is, kan je rechtstreeks op deze browser installeren. Voor andere browsers, moet je eerst een plug-in installeren die het gebruik van Chome-plug-ins toelaat. Praktisch: ga naar het tabblad plugins van je browser. Zoek naar EXIF Viewer.

          Comment

          Working...
          X