Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitscompensatie op de EOS 300D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitscompensatie op de EOS 300D?

Waneer je een foto hebt getrokken met flits en je bekijkt de EXIF (ViaINFO) daarna dan kan je zien dat er +- 0 en dan het flitssymbooltje staat. Ik vermoed dat dit te maken heeft met filtscompensatie?

Doordat ik nergens in de handleiding of op het toestel een mogelijkheid vind om die in te stellen vermoed ik dat dit enkel ingesteld kan worden als je een externe, gesofisticeerde flitser gebruikt?

Ik heb ook eens gelezen dat, als je de EOS 300D crack van de firmware installeert, je dan wél flitscompensatie zou kunnen gebruiken (wat natuurlijk super zou zijn!). Ikzelf sta een beetje weigerachtig tegenover het prutsen aan de firmware. Hoe zit dat, heeft iemand hier al ervaring mee? Wat zijn de voor- en nadelen?
    Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

Re: Flitscompensatie op de EOS 300D?

Ik heb zelf de crack op mijn 300D zitten , en ondervind totaal geen problemen.
    FEC is inderdaad dan mogelijk.
    Last edited by Hanske; 27 oktober 2004, 14:06.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
      Ik heb zelf de crack op mijn 300D zitten , en ondervind totaal geen problemen.
      FEC is inderdaad dan mogelijk.
      op volgende site spreken ze van gewoon uw camera aan te sluiten via usb aan uw laptop en via uw laptop het programma installeren.

kan je dan echt minder fel flitsen bij portret ? Ik heb heel wat overbelicht foto's als ik mijn dochter 's avond wil fotograferen in de living en vind dit echt hinderlijk.
      Als dit de oplossing is wil ik dit gerust installeren (indien 100% safe)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ct54332
        op volgende site spreken ze van gewoon uw camera aan te sluiten via usb aan uw laptop en via uw laptop het programma installeren.

kan je dan echt minder fel flitsen bij portret ? Ik heb heel wat overbelicht foto's als ik mijn dochter 's avond wil fotograferen in de living en vind dit echt hinderlijk.
        Als dit de oplossing is wil ik dit gerust installeren (indien 100% safe)
        Je kunt dan inderdaad de flits-intensiteit verminderen of vermeerderen ...
        Ik ga echter niet de garantie geven dat het 100 % save is.
        Bij mij werkte het in ieder geval goed

Succes in ieder geval !
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
          Je kunt dan inderdaad de flits-intensiteit verminderen of vermeerderen ...
          Ik ga echter niet de garantie geven dat het 100 % save is.
          Bij mij werkte het in ieder geval goed

Succes in ieder geval !
          Hoe werkt dat dan precies, want er staan natuurlijk geen knoppen op de camera om dat te regelen? Of komt er in het menu een onderdeeltje bij 'flitsintensiteit' dat je dan kan instellen?

voor de rest klinkt die crack dan wel interessant. Je zou dan ook een gevoeligheid van 3600 ISO kunnen instellen. Soms kan dat handig zijn (zeker met als je daarna op de computer de ruis goed kan wegwerken)

Bedankt!
          Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jippie
            Hoe werkt dat dan precies, want er staan natuurlijk geen knoppen op de camera om dat te regelen? Of komt er in het menu een onderdeeltje bij 'flitsintensiteit' dat je dan kan instellen?

voor de rest klinkt die crack dan wel interessant. Je zou dan ook een gevoeligheid van 3600 ISO kunnen instellen. Soms kan dat handig zijn (zeker met als je daarna op de computer de ruis goed kan wegwerken)

Bedankt!
            In b.v de P stand , kun je dan je "jump" knopje indrukken , en daar kun je vervolgens dan , middels je draaiwieltje , de FEC mee instellen.
            En de gevoeligheid is 3200 ISO Deze geeft hij echter in het scherm aan met een "H"..... En 3200 ISO kan in sommige omstandigheden idd makkelijk zijn
            Last edited by Hanske; 27 oktober 2004, 23:00.

Comment

Working...
            X