Ik ben soms echt teleurgesteld in de resultaten van mijn telelens Tamron 150-600 G2 (met Nikon D500).
De foto's die ik soms zie gemaakt worden met deze lens, die benader ik zelden, ondanks uren oefenen, lezen, observeren, enz...
De resultaten zijn nogal wisselend te noemen... Heb ondertussen ook een fijnafstelling laten doen. Maar geen soelaas...
hieronder een foto die niet bewerkt is of zo, maar het onderwerp (de vogel) is niet scherp, al denk ik wel alle regels in acht te nemen...
f6.3 - 1/1000sec - 600mm - ISO 1250 op statief getrokken.
voorbeeld soft by Pieter Helsen, on Flickr
hieronder een crop :
voorbeeld soft 2 by Pieter Helsen, on Flickr
een ander voorbeeld, wel beetje bewerkt, gecropt, enz... met een (vind ik zelf) mooi resultaat.
F6.3 - 1/1250sec - 460mm - ISO 100
Domburg-12 by Pieter Helsen, on Flickr
Dus... ligt het aan het mannetje, of zou de lens toch ook een factor kunnen zijn?
De foto's die ik soms zie gemaakt worden met deze lens, die benader ik zelden, ondanks uren oefenen, lezen, observeren, enz...
De resultaten zijn nogal wisselend te noemen... Heb ondertussen ook een fijnafstelling laten doen. Maar geen soelaas...
hieronder een foto die niet bewerkt is of zo, maar het onderwerp (de vogel) is niet scherp, al denk ik wel alle regels in acht te nemen...
f6.3 - 1/1000sec - 600mm - ISO 1250 op statief getrokken.
voorbeeld soft by Pieter Helsen, on Flickr
hieronder een crop :
voorbeeld soft 2 by Pieter Helsen, on Flickr
een ander voorbeeld, wel beetje bewerkt, gecropt, enz... met een (vind ik zelf) mooi resultaat.
F6.3 - 1/1250sec - 460mm - ISO 100
Domburg-12 by Pieter Helsen, on Flickr
Dus... ligt het aan het mannetje, of zou de lens toch ook een factor kunnen zijn?
Comment