Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inktvlek op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inktvlek op foto's

    Vandaag ben ik om enkele foto's gegaan die ik had laten afdrukken. Toen ik thuis kwam had mijn partner op iedere foto de datum geschreven met een fijne zwarte stift. Waarom ze dit doet is omdat het foto's zijn van onze dochter. Zo kan ze later weten wanneer de foto is genomen. Nu moet je weten dat de inkt niet in één twee drie is opgedroogd. Iedere foto waar ze de datum opschreef legde ze op elkaar met als resultaat vlekken van het zwart stiftje op de voorkant van de foto. Wie van jullie weet met welk product we dit kunnen verwijderen ?
    Mag je met water en afwasmiddel op je foto wrijven. Graag jullie raad.

  • #2
    Re: inktvlek op foto's

    Ik denk dat dit enkel maar op basis van alcohol kan opgelost worden.

    Doe eerst een test met de stift op een foto die niets waard is!

    Comment


    • #3
      Re: inktvlek op foto's

      De afdruk zit op de voorkant begrijp ik? Oei, dat wordt moeilijk. Het enige dat ik nog zou kunnen bedenken is dat je met dezelfde stift nogmaals over de inkt gaat. Deze zal dan oplossen, waarna je ze er voordat de boel indroogt met een zachte doek vanaf kunt vegen. Water, alcohol, wasbenzine enz. zal vrijwel zeker tot onherstelbare beschadigingen leiden.

      Ow ja, probeer het eerst uit op een plek waar het fout mag gaan inderdaad - garantie tot aan mijn ADSL modem .

      Comment

      Working...
      X