Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen website of ruimte voor foto's op het web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

    Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
    One.com geniet bij velen wel de voorkeur. En na enkele voorbeelden bekeken te hebben is premium niet nodig en kom je met starter ook al heel ver.
    Maar of dat zelf bouwen van een web site zo eenvoudig is weet ik nog niet. Ik ben dan ook geen kei in computerzaken. Ik heb er mij eens een uurtje mee bezig gehouden als test en ik had nog steeds niet wat ik wou bereiken (en wat ik op verschillende sites gezien had): met keuzemenus en foto's om op te klikken waardoor je albums opent enz. enz.
    Ik denk dat ik voorlopig nog wat ga verder doen op Flickr en zo en als ik eens veel tijd en goesting heb ermee starten.
    Bedankt voor alle tips en ervaringen.
    Raf.
    Ikzelf gebruik ook al jaren one.com, je kan er vrij eenvoudig wordpress op plaatsen en domeinnaam regelen.
    Als je goed rondkijkt kan je prachtige thema's vinden voor wordpress die naar eigen smaak aan te passen zijn.
    Wordpress op zich vraagt zo goed als geen technische kennis en bevat veel uitbreidingsmogelijkheden voor als je verder wil gaan.
    https://www.thomasvandeputte.be

    Comment


    • #47
      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Deze info klopt niet. Wix bouwt degelijk een "responsive website". Je kan je site zelfs in de builder previewen op de verschillende platformen.
      Dan weet jij meer als ik. Als je de site in de builder kan previewen op de verschillende platformen dan had ik graag geweten hoe en waar, ik zou het echt op prijs stellen.

      Echter, voor zover ik ben ingelicht is een responsive website een site die zich automatisch aanpast aan de resolutie van het scherm waar het op wordt bekeken, en dat is bij Wix spijtig genoeg niet het geval. In de builder kan je de website aanpassen aan de layout van een smartphone, maar dan ook alleen maar in verticale richting. Ik ben trouwens niet alleen die dit een probleem vind, klik maar even deze link aan. "https://www.wix.com/code/home/forum/community-feature-request/wix-tablet-editor"
      Mocht Wix ook de mogelijkheid hebben om de layout aan te passen aan een tablet, zoals dit het geval is bij een smartphone, dan zou er reeds veel van de problemen zijn opgelost, maar dat kan dus niet en dat vind ik, en samen met mij nog een aantal andere mensen, onbegrijpelijk !!
      Waarschijnlijk zal ik dus uitkijken naar een andere websitebuilder. Jammer van de tijd en het werk dat ik in Wix gestoken heb. Ik had nochtans een website opgebouwd rond mijn portfolio waar ik best tevreden over was. Jammer maar helaas. Bezin dus voor je begint met Wix.

      Comment


      • #48
        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

        Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
        Dan weet jij meer als ik. Als je de site in de builder kan previewen op de verschillende platformen dan had ik graag geweten hoe en waar, ik zou het echt op prijs stellen.
        In de site editor, links boven kan je switchen tussen desktop modus en mobile (maar dat wist je al las ik).

        Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
        Echter, voor zover ik ben ingelicht is een responsive website een site die zich automatisch aanpast aan de resolutie van het scherm waar het op wordt bekeken, en dat is bij Wix spijtig genoeg niet het geval.
        Net even mijn test Wix site even gepublished, en die scaled op mijn laptop toch mee als is het browser window aanpas. Op mijn GSM/Tablet past ze zich aan tussen verticaal & horizontaal.

        Hangt misschien af van de site template die je gebruikt of dit werkt op niet?

        Nu ik ben de eerste om toe te geven dat Squarespace beter is van Wix.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #49
          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

          Sorry maar Skynet blog bestaad niet meer.

          Comment


          • #50
            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

            Op wordpress.com kun je ook gratis en website opzetten als je graag met wordpress wilt werken.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • #51
              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

              Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
              Mocht Wix ook de mogelijkheid hebben om de layout aan te passen aan een tablet, zoals dit het geval is bij een smartphone, dan zou er reeds veel van de problemen zijn opgelost, maar dat kan dus niet en dat vind ik, en samen met mij nog een aantal andere mensen, onbegrijpelijk !!
              Waarschijnlijk zal ik dus uitkijken naar een andere websitebuilder. Jammer van de tijd en het werk dat ik in Wix gestoken heb. Ik had nochtans een website opgebouwd rond mijn portfolio waar ik best tevreden over was. Jammer maar helaas. Bezin dus voor je begint met Wix.

              Update,

              ik heb zonet mijn website gepubliceerd. Ik heb voorlopig de gratis formule gekozen om eens te kijken hoe een en ander er uitziet. Ik moet toegeven dat het toch nog meevalt.
              Op de Ipad van mijn vrouw wordt het geschaald maar blijkbaar is alleen de verticale mode mogelijk. (bij het draaien wordt er niet overgegaan naar een horizontale mode).
              Ikzelf gebruik een windows gestuurde surface pro tablet en daar schaalt het helemaal niet. Verticale en horizontale mode zijn dan weer wel mogelijk.
              Ik bekijk de site met de chrome browser. Als ik hier uitzoom met "ctrl -" dan komt het helemaal goed. Dus het gaat niet automatisch maar met een beetje goede wil is het toch bruikbaar. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn hier is de link


              Er is reeds heel wat werk ingekropen, en er moeten nog een aantal zaken gebeuren. Toch hoor ik graag jullie commentaar.
              Last edited by ISO200; 16 maart 2019, 18:34.

              Comment


              • #52
                Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                Leuke website met een eenvoudige lay-out en duidelijk menu.
                Ook een zeer eigen stijl van foto's
                Keyki

                When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                Comment


                • #53
                  Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                  Dag ISO200,
                  Ik ben ook bezig met een nieuwe website op te bouwen met Wix. Ik beschik al op ene die voor het grote publiek bestemd is. Die werd met Weebly gemaakt. Maar de nieuwe, met Wix, zal bestemd zijn voor de fotografen. Daarom zal ik alleen de beste foto’s plaatsen (een soort Portfolio). Ik gebruik de gratis versie en dat is niet voorlopig want ik betaal niet om mijn foto’s te laten zien. Ik heb je site gekeken en ik heb twee opmerkingen:
                  1) Ik heb de optie volledig scherm laten staan. Door het feit dat alleen de beste foto’s verschijnen, hebt de kijker de foto’s op volledig scherm kunnen zien. Voor mij is dat een pluspunt. Het was niet gemakkelijk de goede instellingen te vinden maar eindelijk heb ik gevonden.
                  2) Ik heb opgemerkt dat je hebt soms de tekst verdubbelt, zoals About me/Over mezelf. Wix als gratis versie laat je site multilanguage te maken. De mijne is bestemd voor 5 talen: Engels, Frans, Duits, Spaans en Nederlands. Het is niet mogelijk alles te vertalen, maar de tekst verschijnt alleen op de gekozen taal. En dat werkt!

                  Heb je meer informatie nodig, kan ik je helpen, maar ik ben geen expert. Ik ben maar beginner.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                    Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                    Leuke website met een eenvoudige lay-out en duidelijk menu.
                    Ook een zeer eigen stijl van foto's
                    Bedankt voor de fijne reactie.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                      Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                      Dag ISO200,
                      Ik ben ook bezig met een nieuwe website op te bouwen met Wix. Ik beschik al op ene die voor het grote publiek bestemd is. Die werd met Weebly gemaakt. Maar de nieuwe, met Wix, zal bestemd zijn voor de fotografen. Daarom zal ik alleen de beste foto’s plaatsen (een soort Portfolio). Ik gebruik de gratis versie en dat is niet voorlopig want ik betaal niet om mijn foto’s te laten zien. Ik heb je site gekeken en ik heb twee opmerkingen:
                      1) Ik heb de optie volledig scherm laten staan. Door het feit dat alleen de beste foto’s verschijnen, hebt de kijker de foto’s op volledig scherm kunnen zien. Voor mij is dat een pluspunt. Het was niet gemakkelijk de goede instellingen te vinden maar eindelijk heb ik gevonden.
                      2) Ik heb opgemerkt dat je hebt soms de tekst verdubbelt, zoals About me/Over mezelf. Wix als gratis versie laat je site multilanguage te maken. De mijne is bestemd voor 5 talen: Engels, Frans, Duits, Spaans en Nederlands. Het is niet mogelijk alles te vertalen, maar de tekst verschijnt alleen op de gekozen taal. En dat werkt!

                      Heb je meer informatie nodig, kan ik je helpen, maar ik ben geen expert. Ik ben maar beginner.
                      Hallo,
                      bedankt voor jou interessante feedback.
                      Ik heb nu even geen tijd maar ga zeker eens de gedane suggesties bekijken.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                        Het is zeker aan te raden om een website te starten. Geeft je veel publiciteit. Het lijkt altijd ingewikkeld en een grote stap om eraan te beginnen. Maar als je er van dag tot dag een beetje werk insteekt is je website meteen klaar. Ik ben zelf ook een website gestart ( LiDesign ) en heb aan het ontwerpen zeer veel plezier gehad. Het is uiteindelijk ook een creatief proces, de technische elementen pik je zeer snel op.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                          Oorspronkelijk geplaatst door LiDesign Bekijk bericht
                          Het is zeker aan te raden om een website te starten. Geeft je veel publiciteit. Het lijkt altijd ingewikkeld en een grote stap om eraan te beginnen. Maar als je er van dag tot dag een beetje werk insteekt is je website meteen klaar. Ik ben zelf ook een website gestart ( LiDesign ) en heb aan het ontwerpen zeer veel plezier gehad. Het is uiteindelijk ook een creatief proces, de technische elementen pik je zeer snel op.
                          Spijtig genoeg ben ik niet zo optimist, minstens als gewoon amateur. Ik ben vijf jaar geleden begonnen met het opbouwen van een site om gewoon mijn foto’s te tonen. Ik heb voor Weebly gekozen. Het begin was hel simpel en plezant. Tegenwoordig kan nog deze site verder zetten zonder probleem. Maar ik kwam op het idee een nieuwe site op te bouwen. Ik heb gekozen voor Wix. Deze hosting biedt enkele voordelen (maar ook nadelen) t.o.v. Weebly. Het begin was iets moeilijk dat bij Weebly en ik heb veel tijd ingestoken om alle toetjes en touwtjes te kennen et ik moet toegeven dat ik heb het nog niet onder de knieën. Deze nieuwe site is nog niet klaar en het grootste probleem kwam een paar manden geleden voor. Ik kon de site niet verder bewerken. Wix had iets verander en mijn browsers werken niet goed. Zowel IE, Chrome en Opera. De enige browser die nog compatibel is, is Firefox, maar hij werkt zo traaaag met mijn oude computer (met Vista) dat het is niet mogelijk iets te doen. Alles is dus relatief!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                            ik gebruik site123.me, gratis, eenvoudig om site te maken, en ze passen je foto's niet aan.
                            voorbeeld: http://nickvanderperre.site123.me.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                              Oorspronkelijk geplaatst door nick71 Bekijk bericht
                              ik gebruik site123.me, gratis, eenvoudig om site te maken, en ze passen je foto's niet aan.
                              voorbeeld: http://nickvanderperre.site123.me.
                              Bedankt voor deze tip Nick!
                              Heel mooie website en prachtige foto's trouwens!
                              grts,
                              Raf.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                                Bedankt voor deze tip Nick!
                                Heel mooie website en prachtige foto's trouwens!
                                grts,
                                Raf.
                                Daar ben ik het mee eens!

                                Comment

                                Working...
                                X