Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto is op ware grootte onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto is op ware grootte onscherp

    Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
    Ja ik ken die boomstronk ook (Sterrebos Rumbeke)
    Één van mijn foto’s vanaf dezelfde plaats op dezelfde tak (iets naar links) en zonder nabewerking van RAW naar JPG.
    70D Canon en Tamron 150-600 op 600mm.
    M stand 1/200 en F8 en ISO automatisch
    Centraal focuspunt om scherp te stellen (vogel in focus).
    Spotmeting als belichting, het is tegen de zon in en de vogel is zwart.


    deze ziet er wel beter uit. dezelfde tak, dezelfde vogel......
    Last edited by wimmer; 3 mei 2017, 08:08.

    Comment


    • #17
      Re: Foto is op ware grootte onscherp

      ik ben dus nog wat bezig geweest met testen en ik denk toch dat het aan mezelf ligt, gebrek aan kennis zullen we het maar noemen. zoals voorgesteld iets met veel contrast, een zwart object op een geelachtige achtergrond, met de focus op verschillende punten van dat object en kmoet zeggen dat het toch al beter is. ik denk dat er niks aan het toestel is, maar dat ik nog veel ga mogen oefenen om scherpe foto's te krijgen.

      Comment


      • #18
        Re: Foto is op ware grootte onscherp

        Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
        nu ben ik effe niet mee hoor. dus je bedoeld als je de A stand gebruikt dat je camera niet automatisch scherp stelt? of wat bedoel je juist?
        De A-stand is geen probleem uiteraard, dat is diafragmaprioriteit. Als je daarbij je focusinstellingen juist hebt staan mag het geen probleem geven
        Maar je schreef bovenaan dat het toestel op automatisch stond, zodoende ook mijn commentaar omdat ik dacht dat je dan alles overliet aan het toestel, dus m.a.w. het groene vakje

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Foto is op ware grootte onscherp

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          De A-stand is geen probleem uiteraard, dat is diafragmaprioriteit. Als je daarbij je focusinstellingen juist hebt staan mag het geen probleem geven
          Maar je schreef bovenaan dat het toestel op automatisch stond, zodoende ook mijn commentaar omdat ik dacht dat je dan alles overliet aan het toestel, dus m.a.w. het groene vakje

          grts
          Sieg
          Die bedoelde ik de a in het groene vakje met een plusteken in de rechterbovenhoek

          Comment


          • #20
            Re: Foto is op ware grootte onscherp

            Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
            Die bedoelde ik de a in het groene vakje met een plusteken in de rechterbovenhoek
            Dan bedoel je dus toch het groene vakje, dus volledig automatische stand wil dit zeggen
            Hoe kan de camera in die stand weten op welk onderwerp je wilt scherpstellen ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Foto is op ware grootte onscherp

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dan bedoel je dus toch het groene vakje, dus volledig automatische stand wil dit zeggen
              Hoe kan de camera in die stand weten op welk onderwerp je wilt scherpstellen ...

              grts
              Sieg
              Nu dat wist ik dus niet😳😳😳
              ik stond dus daar met de knop half ingedrukt denkend dat hij de op de reiger aan het focussen was.

              Comment


              • #22
                Re: Foto is op ware grootte onscherp

                als je de knop half indrukt stelt hij scherp maar als hij dan niet op continu scherpstellen staat volgt hij niet mee met de vogel. Mogelijk zit daar je fout in de eerste foto
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #23
                  Re: Foto is op ware grootte onscherp

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  als je de knop half indrukt stelt hij scherp maar als hij dan niet op continu scherpstellen staat volgt hij niet mee met de vogel. Mogelijk zit daar je fout in de eerste foto
                  Dit gaan we uitproberen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Foto is op ware grootte onscherp

                    Met een beetje oefenen lukt het wel om scherpere foto's te maken

                    Comment


                    • #25
                      Re: Foto is op ware grootte onscherp

                      Dat is al mooi scherp
                      Life is beautiful, take pictures to remember

                      Comment

                      Working...
                      X