Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D overbelicht te snel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D overbelicht te snel?

    Ik heb enige tijd een Canon 10D waar ik zeer tevreden mee ben. Alleen sommige foto's lijken soms wel heel erg overbelicht.

    Als ik een onderwerp fotografeer met een lichte achtergrond (bv. blauwe lucht met wolken), dan komt mijn onderwerp er goed uit alleen de achtergrond is vaak spierwit. Het is gewoon 1 groot wit vlak.
    Het maakt niet uit welke ISO waarde ik gebruik, ook bij de automatische instellingen komt het voor (en nee, de overbelichtingsknop staat netjes in het midden). De witbalans staat op automatisch.

    Iemand die dit ook heeft, of een oplossing hiervoor weet?

  • #2
    Re: Canon 10D overbelicht te snel?

    Oorspronkelijk geplaatst door wiscel
    Ik heb enige tijd een Canon 10D waar ik zeer tevreden mee ben. Alleen sommige foto's lijken soms wel heel erg overbelicht.

    Als ik een onderwerp fotografeer met een lichte achtergrond (bv. blauwe lucht met wolken), dan komt mijn onderwerp er goed uit alleen de achtergrond is vaak spierwit. Het is gewoon 1 groot wit vlak.
    Het maakt niet uit welke ISO waarde ik gebruik, ook bij de automatische instellingen komt het voor (en nee, de overbelichtingsknop staat netjes in het midden). De witbalans staat op automatisch.

    Iemand die dit ook heeft, of een oplossing hiervoor weet?
    Allereerst welkom bij BD Deze oplossingen al geprobeerd ?

    De EV al een of meerdere stops lager gezet ? ( onderbelichten)
    Spotmeting ?

    Door de EV een paar stops in de min te zetten , zullen de foto's wat donkerder worden , maar dat kan gemakkelijk verholpen worden met een fotobewerkings programma. Beter onderbelichting dan overbelichting
    Last edited by Hanske; 29 augustus 2004, 08:50.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment

    Working...
    X