Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd -> metalen voorwerpen fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd -> metalen voorwerpen fotograferen

Hallo!

Ik heb een vervelend vraagje: ik wil buizen fotograferen, die zijn gemaakt uit inox, dus weerspiegelen alles. (Heel glad metaal, bijna een spiegel)
    En dat is net het probleem: als ik er een foto van neem, zie ik mezelf staan in de reclectie, en de omgeving ook... en dat is lelijk.

Dit heb ik geprobeerd: de buis omringen met witte platen, en erachter gaan staan, maar 't lukt nog niet, je ziet nog weerspiegeling van het plafond én de lijn waar de platen de grond raken (en op een buis is dat dus geen rechte lijn meer, lekker 'pain in the ass' voor photoshop maw).

Ik heb documentatie opgezocht, foto's van buizen, en daar valt het op dat je nooit volledig witte reflectie hebt, maar ook zwarte lijnen. Van waar komen die dan? Zwarte planken?

Enig idee hoe je zoiets aanpakt?

Thx in advance!
    "Ask me to show you poetry in motion, and I will show you a horse"

www.e-horse.be

Re: Hulp gevraagd -> metalen voorwerpen fotograferen

Ik ben ooit gaan kijken ('t was eigenlijk een rondleiding voor onze club) in een professionele studio. Die man kreeg van dat soort opdrachten en die werkte inderdaad met zwarte panelen, stroken karton, rond de glimmende voorwerpen.
    Je kunt ook in een lichttent werken... maar erg veel weet ik er ook niet meer van.
    When I'm not here, I'm out of focus.

Pentax K10D en Pentax *ist D

Comment

Zou een polarisatiefilter een beetje kunnen helpen?

Comment

ik zou het zelf zo oplossen
        1/ indien mogelijk buiten opnemen bij helder bewolkt weer, of in de schaduw (zeker niet in de zon)
        2/ het geheel op een zwarte ondergrond ( ook achtergrond) leggen,
        3/ de opname vrijstaand maken in photoshop, en een achtergrond plaatsen naar keuze.

Comment

@franconi

Ik dacht niet dat een pola filter helpt bij reflecties op metaal.
          Inderdaad, zwarte panelen brengen uitkomst. (Vroeger noemde men dit in studio-termen "negers". Weet niet of we dit woord in deze tijden nog in dit verband mogen gebruiken .)
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Working...
          X