Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke achtergrond gebruiken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke achtergrond gebruiken ?

    Mischien een lullige vraag voor de experts onder BD maar voor mij wel een probleem.
    Wat zou een geschikte achtergrond (qua kleur of structuur) zijn om een BMW 318D (donkergrijs, muizengrijs metalique) best doen uit te komen.
    Ook wat raad ivb de invalshoek, als men de automagazines erop na slaat worden er blijkbaar veel wagens langs voor op de koplichten getrokken zodat de zijkant en voorkant te zien valt en vanuit een laag standpunt.
    Klopt dit een beetje of zijn er beter posities?
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Re: welke achtergrond gebruiken ?

    Zoek een geschikte lokatie ( lege fabriek ) dan heb je geen achtergrond nodig

    Comment


    • #3
      Re: welke achtergrond gebruiken ?

      Met wat voor doel? Voor een catalogus heb je een heel andere achtergrond nodig dan voor een "mooie foto"...

      Muisgrijs is een moeilijke kleur om iets mee te doen. Je zou een mooie graffiti muur kunnen proberen. Iets met lekker afstekende kleurtjes. Maar pas op dat die afbeeldingen dan niet het oog wegtrekken van het object.

      Op een dijk met een ondergaande zon ofzo (oranje luchten, dat soort werk), dat wordt ws. ook mooi. Of juist een kei-blauwe lucht?

      Zelf vond ik dit wel mooi (maar dat zal met muisgrijs wel hard tegen gaan vallen):



      Een beetje meer nog van voren misschien, maar inderdaad: een laag standpunt is vaak mooier dan een hoog standpunt (geen wet van meden en perzen, dus neem een ladder mee en probeer het uit...).

      Comment


      • #4
        Re: welke achtergrond gebruiken ?

        Foto is gewoon als aandenken aan de auto van schoonzoon, is daar terecht fier op en wil daar een foto van. Denk dat iets met ondergaande zon een beetje problemen gaat geven om de kleur exact weer te geven.
        Toch al bedankt voor de tips
        D7000 + 28 tot 400mm

        Comment


        • #5
          Re: welke achtergrond gebruiken ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
          Foto is gewoon als aandenken aan de auto van schoonzoon, is daar terecht fier op en wil daar een foto van. Denk dat iets met ondergaande zon een beetje problemen gaat geven om de kleur exact weer te geven.
          Toch al bedankt voor de tips
          Mischien gewoon ergens op een parkeerplaats met veel groen, zo heb ik mijn nieuwe auto ook gefotorgafeerd. Echter met deze foto heb ik wel iets bijzonders gedaan, wie kan ontdekken wat?



          Richard

          Comment


          • #6
            Re: welke achtergrond gebruiken ?

            OEI,je hebt er een nederlandse nummerplaat op geplakt!
            en glans uit de voorruit verwijderd?
            grts; M

            Comment


            • #7
              Re: welke achtergrond gebruiken ?

              Oorspronkelijk geplaatst door meuwi
              glans uit de voorruit verwijderd?
              Inderdaad. Ik heb met een polarisatie filter twee foto's genomen: eentje waarbij de voorruit niet spiegelde en eentje waarbij de zijruiten niet spiegelden. De beide foto's heb ik gecombineerd.

              Richard

              Comment


              • #8
                Re: welke achtergrond gebruiken ?

                @Lucc; je kunt proberen om op een strand te komen bij zonsondergang, oranje strijklicht er overheen, weinig reflectie, mooi hoor...
                Groets, Gerhard
                Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                Comment

                Working...
                X