Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blauw- of andere zweem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blauw- of andere zweem

    Hallo,
    ik ervaar bij heel wat van mijn genomen foto's een zekere vorm van blauwzweem. Kan er mij iemand vertellen wat ik kan doen om die blauwzweem te verminderen zonder dat de foto groen wordt? Ik vermoed eenmaal ik dit kan dat ik dan ook wel een roodzweem zal kunnen wegwerken dus alvast bedankt voor de hulp en tips
    Kinglouie
    de gustibus et coloribus non est disputandum
    Greetz, Artur Bex

  • #2
    Re: blauw- of andere zweem

    Oorspronkelijk geplaatst door Kinglouie
    Hallo,
    ik ervaar bij heel wat van mijn genomen foto's een zekere vorm van blauwzweem. Kan er mij iemand vertellen wat ik kan doen om die blauwzweem te verminderen zonder dat de foto groen wordt? Ik vermoed eenmaal ik dit kan dat ik dan ook wel een roodzweem zal kunnen wegwerken dus alvast bedankt voor de hulp en tips
    Kinglouie
    Heeft u nagekeken hoe de witbalans staat ? Probeer eens een foto te maken van hetzelfde onderwerp , maar met een verschillende witbalans instelling
    Last edited by Hanske; 22 augustus 2004, 17:08.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: blauw- of andere zweem

      Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
      Heeft u nagekeken hoe de witbalans staat ? Probeer eens een foto te maken van hetzelfde onderwerp , maar met een verschillende witbalans instelling
      Bedankt voor het antwoord Hanske maar eigenlijk bedoelde ik iets anders. Tussen een reeks foto's heb ik er bvb plots ene die naar mijn gevoel te blauw is. Mijn vraag was nu hoe ik het best in PS die blauwzweem (of een andere zweem) wat neutraliseer. Werk ik dan via curves op het blauw of ?????
      Groeten
      de gustibus et coloribus non est disputandum
      Greetz, Artur Bex

      Comment


      • #4
        Re: blauw- of andere zweem

        Oorspronkelijk geplaatst door Kinglouie
        Bedankt voor het antwoord Hanske maar eigenlijk bedoelde ik iets anders. Tussen een reeks foto's heb ik er bvb plots ene die naar mijn gevoel te blauw is. Mijn vraag was nu hoe ik het best in PS die blauwzweem (of een andere zweem) wat neutraliseer. Werk ik dan via curves op het blauw of ?????
        Groeten
        Nee , denk dat je dan beter kan werken met Kleurtoon/Verzadiging ( Hue / Saturation voor de engelse versie ...)
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: blauw- of andere zweem

          Als het een blauwzweem is kun je dit goed compenseren met curves op blauw (zoals je al vroeg) of met kleur balans (ctrl B).
          Rene Wolf
          renewolf.fotopic.net
          Bietschtalviaduct in model

          Comment


          • #6
            Re: blauw- of andere zweem

            Ooit door Han gepost:

            mvg,
            Dieter

            Comment

            Working...
            X