Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop file browser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop file browser

Wanneer ik een reeks van bv. 300 foto's bekijk, gebruik ik meestal ACDSEE. Voordeel is dat je de foto in full screen kan bekijken en op next klikken voor de volgende foto. Wil je de foto echter een beetje corrigeren of roteren, moet je naar de EDITOR-module, daarna saven en dan terug uit de editor gaan. En dat is dan weer omslachtig.

De laatste tijd gebruik ik nu de file browser van Photoshop. Ik zet die op large thumbnails zo dat ik alvast een eerste totaalzicht heb.
    Daarna bekijk ik de foto's stuk voor stuk, maar wat ik dan weer onhandig vind, is dat je blijkbaar elke foto weer moet sluiten om de volgende te bekijken.

Het zou fijn zijn dat ik de foto in fullscreen ( of minstens op maximale grootte ) kon bekijken en enkel maar aan het scroll-wieltje hoefde te draaien om naar de volgende foto te gaan...

Is dit niet mogelijk in PS ?

Ik gebruik ACDSee en stel hier PS als standaardeditor in ...
    Een foto selecteren, op het edit-icoontje klikken (in full-screen rechtermuisknop en edit) en de foto wordt geopend in PS ...
    Als je nu een foto gaat opslaan, dan moet je PS niet afsluiten maar met de Alt + TAB toetsencombinatie terug naar ACDSee gaan en verder zoeken in je foto's ... zonder een programma af te sluiten ...
    In PS zet je best in de instellingen auto-update open documents aan, dan kan je nog eens hetvolgende erbij ...
    Bewerk je een foto in PS welke open staat in ACDSee, sla je die op met dezelfde bestandsnaam, dan kan je bij het terugkeren naar ACDSee F5 klikken om de aangepaste versie te bekijken ...
    Scroll door in uw foto's en bewerk eventueel nog een volgende foto ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Tiens, ik wist niet dat je in ACDSee een andere photo-editor kon kiezen. Zeer interessante info ! Bedankt !!!
      ACDSee is erg goed om snel door je foto's te lopen, maar ik voel me toch geruster als ik mijn foto's in PS kan bewerken.

Comment

Je kan dit met heel veel programma's hoor.

Ik doe hetzelfde als verseg met breezebrowser en ook nog met irfanview (een viewer evergelijkbaar met acdsee maar gratis).

Comment

ACDSee 6
          In de browser-mode : Tools => Open in editor => Configure editors => toevoegen wat je wil => Set as default
          in de view-mode : Modify => Open in editor => Configure editors => toevoegen wat je wil => Set as default
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X