Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruisproblemen - verwijdering ervan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ruisproblemen - verwijdering ervan

Mijn ervaring (die is eigenlijk redelijk beperkt) is dat een sluitertijd van 30sec vaak te lang is en dat je dan het nacht effect verliest. Door een juiste sluitertijd te gebruiken gaat wat donker is ook donker blijven en ga je daar veel minder ruis in zien. Een goede techniek is dus belangrijk om ruis in de opname reeds te beperken. Je moet ook niet wachten tot het git zwart is, het blauwe uurtje is het moment om avond/nacht foto's te maken.

Comment

Als je zo weinig mogelijk ruis wil bij nachtopnames met een lange sluitertijd, dan kan je ook beter wachten tot het kouder wordt, hoe lager de temperatuur, hoe minder ruis.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

ontspanvertraging heb ik niet volgens mij ' NIkon D3200)
        Nikon D3200 // Nikon 18-105mm // en een statiefje van 35J oud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          Mijn ervaring (die is eigenlijk redelijk beperkt) is dat een sluitertijd van 30sec vaak te lang is en dat je dan het nacht effect verliest. Door een juiste sluitertijd te gebruiken gaat wat donker is ook donker blijven en ga je daar veel minder ruis in zien. Een goede techniek is dus belangrijk om ruis in de opname reeds te beperken. Je moet ook niet wachten tot het git zwart is, het blauwe uurtje is het moment om avond/nacht foto's te maken.
          Dan ga ik daar allesins wat můee splen, ik vermoedde al iest in die richting, afgaande op de reactiues van de anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHAmateur Bekijk bericht
            ontspanvertraging heb ik niet volgens mij ' NIkon D3200)
            Toch wel: de zelfontspanner of timer.

Met de schakelaar aan de draaiknop bovenaan zet je die aan, in het Setup Menu kan je de "Vertraging zelfontspanner" op 2s of 10s zetten. Op die manier geef je geen trillingen door aan de camera door de sluiter in te drukken.
            Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
            Mijn fotosite: www.verschaeren.org
            Mijn website: www.computerhersteller.be

Comment

Ok, ik geef het toe, ik was dronken toen ik repliede ( denk ik :-) ) is inderdaad geen slecht idee.

Comment

Af en toe een glaasje moet kunnen.

Comment

Indien je onderwerp niet beweegt, kan je ook stacking overwegen om de noise te reduceren. Wat extra informatie kan je hier en hier terug vinden. Als je hotpixels wil vermijden kan je ook nog een dark frame nemen (hier wat meer info).

Comment

Working...
                  X