Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsverduistering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zonsverduistering


    Met de filter van Urania,die wel wat kleurzweem geeft en wat minder scherp.Zonnevlekken zijn dezelfde,dus geen sesnsorstofjes.Kostprijs is dezelfde ongeveer.Opname nu wel uit de handgeschoten,400 mm,geen IS,1/125.

    Comment


    • #32
      Re: Zonsverduistering

      mooie filter zo!! (die ND 3.8)

      nu hopen op geen wolken binnen een dikke week!!
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #33
        Re: Zonsverduistering

        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
        http://www.astroshopurania.be/access...3-x-30-cm.html

        zonnefolie, mooi bevestigen voor lens, veilig!! geen 100 euro ;-) en zou op tijd moeten geleverd worden.

        Tom
        Iemand enig idee of ik nog ergens tegen vrijdag zoiets kan terugvinden? IS hier niet meer op voorraad.

        Comment


        • #34
          Re: Zonsverduistering

          Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk bericht
          Iemand enig idee of ik nog ergens tegen vrijdag zoiets kan terugvinden? IS hier niet meer op voorraad.
          Hi zonneklopper(-s) en andere eclipsen ...

          Ik deel mijn DIY filterzonneneclips (fotoapparaat DSLR … foto te nemen in Life-view)
          Een "minuut montage" …. alles-der-op-en-daar-aan voor nog geen appel en een ei (1,8Euro).

          Gebruikte materialen:
          een (nieuw) reserve glaslasbril (elektrisch booglassen ,liefst highgrade 12 of nog hoger),
          een doosdeksel “ijsboerke” (twee … om andere testen te doen).
          een beetje schuim-isolatie-parquet, plakband …
          en 5 minuten knipplakwerk.
          (en als het regent … een regenscherm aan de aarde geel-groen)

          Hé voila, nog veel “zonnen-plezier”.

          Hartelijke-scherp-zonnige-groeten.

          Karel
          (doe het veilig .... niet rechtstreeks in de zon kijken .... gebruik de gepaste individuele beschermingsmiddelen ... ken de gevaren, op eigen risico en verantwoordelijkheid )

          [/URL][/IMG]
          [IMG][URL=http://s1327.photobucket.com/user/Caroluske/media/_DSC0535_zpspk1zkny8.jpg.html]

          Comment


          • #35
            Re: Zonsverduistering

            En krijg je dan toch geen ei-vormige zon zoals ik? (zie enkele posts eerder.)

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #36
              Re: Zonsverduistering

              Er is wel een verschil in glaasjes voor lassers. De "oude" glaasjes (meestal in de vorm van een bril) zijn voor autogeen braseren en NIET geschikt voor het kijken naar de zon. Glaasjes voor plasma, TIG, MIG, electrode zijn dan wel weer veilig maar geven wel kleurzweem. Kosten hooguit 1 euro per glaasje in de betere winkel voor lasmateriaal. En die houden wel degelijk UV en IR tegen. De straling die van een vlamboog komt bevat een breder stralingsspectrum dan wat je van de zon hebt. En ge zit er dan nog op 0,5 meter van ook. http://www.skyandtelescope.com/obser...filter-safety/

              Comment

              Working...
              X