Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanuit een vliegtuigje fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

hoedje af voor MIC
    Ik heb ooit ook eens in zo'n klein vliegerke gekropen en heb na 5 min gesmeekt om terug te keren, niet dat ik bang was of zo, maar misselijk dat ik was ik was zo wit als een lijk
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Originally posted by lieven lens
      hoedje af voor MIC
      Ik heb ooit ook eens in zo'n klein vliegerke gekropen en heb na 5 min gesmeekt om terug te keren, niet dat ik bang was of zo, maar misselijk dat ik was ik was zo wit als een lijk
      Ja, op een rustige dag gaat 't nog... maar als er veel turbulentie is, dan ga je nogal tekeer. (net als op de kermis)
      Maar ik heb een sterke maag en ben 't vliegen een beetje gewoon. Ik ben zes jaar bij de luchtmacht geweest...
      Daarom nemen we de vrouwen ook nooit mee. Die schreeuwen heel de tijd, als je eens een paar meter valt en willen ook altijd direct terug op de grond zijn, terwijl zo'n vliegtuig gemaakt is om in de lucht te hangen
      Ik vind 't heel plezant in zo'n sportding.
      Maar om van daaruit goede foto's te maken is natuurlijk een andere zaak. Maar 't kan best.

Comment

Een goeie raad van een luchtvaarter : als je goeie luchtfoto's wil nemen, vlieg op een heldere dag in de winter. Veel minder stof en warmtemist dan in de zomer. En een vliegtuig heeft tenslotte een goeie verwarming aan boord.
        Nog ff een kleine vermelding : foto's nemen vanuit een vliegtuig is in Belgikske niet toegelaten
        Walter

Comment

Meen ik daar op één van die mooie actionshots het Albertkanaal en het "Kanaal van Dessel naar Schoten over Turnhout" in Kwaadmechelen gezien te hebben?
          450D en wat prullen

Comment

Originally posted by CTBke
            Nog ff een kleine vermelding : foto's nemen vanuit een vliegtuig is in Belgikske niet toegelaten
            Indien je op voorhand een aanvraag doet bij de Federale overheidsdienst Mobilitieit en vervoer, is het helemaal niet verboden. België is nu eenmaal een land met vergunningen !!!

Je kan alle informatie vinden op http://www.mobilit.fgov.be

Of meteen het aanvraagformulier downloaden op

http://www.mobilit.fgov.be/data/forms/aero/APhAnl.doc

Dus geen paniek en veel plezier !
            MVG, Peter Kleynen
            Camera's: Canon 400D, Canon D60, Minolta SRT
            http://www.kleynen.be

Comment

Klopt, voor 129 Euro mag je zoveel foto's maken als je wil.

Comment

Re: Vanuit een vliegtuigje fotograferen

Het zal dus voor volgend weekend zijn. Ik wacht nog op een telefoontje om te weten of het zaterdag of zondag wordt. Hopelijk lukt het een beetje
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Inderdaad, eigenlijk moet je een vergunning hebben om in belgie vanuit een vliegtuig te fotograferen, maar ik, zelf al 20 jaren piloot zijnde, heb misschien al honderden foto's vanuit de lucht gemaakt zonder die vergunning. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Ik ken ook niemand (particulier) die die vergunning ooit heeft aangevraagd.(voor professionele fotografie ligt dat misschien anders)
                  Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat onze orde diensten er van wakker liggen als we kiekjes nemen vanuit de lucht. geen paniek dus

Groeten

Flip

Comment

Zeg en vanuit een luchtballon? Zal dan ook niet mogen zekers... En elke ballon die de lucht in gaat zitten minstens 2 man in met een fototoestel...
                    Time is a precious little thing....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur
                      Zeg en vanuit een luchtballon? Zal dan ook niet mogen zekers... En elke ballon die de lucht in gaat zitten minstens 2 man in met een fototoestel...
                      Wanneer is een foto een luchtfoto?
                      Wanneer ik vanuit het raam op de eerste verdieping een foto neem, dan is dit al een luchtfoto, want ik sta niet op de begane grond! Aai, en ik wou net nog eens foto's gaan nemen vanaf de 33e verdieping van een gebouw!? Mag dus ook al niet
                      Last edited by pcwiet; 24 augustus 2004, 21:05.

Comment

Niet te veel mm's gebruiken, en een polaroid-filter komt goe van pas.
                        Opletten voor raam-reflecties (mijn inziens grootste probleem as je met deuren toe moet vliegen)

Succes

Comment

Ik ben dus gisteren "van de grond" geweest .
                          De foto's zijn te bekijken in mijn Fotopic album. Alle luchtfoto's zijn gemaakt met mijn 28-135 IS, en de iso waarde op 400, om toch nog een redelijke sluitertijd te krijgen. Maar door de sterk getinte ruiten zat die meestal ergens tussen 1/80 - tot 1/200sec. De IS heeft dus hard moeten werken. De raamreflecties heb ik zoveel mogelijk kunnen vermijden door donkere kleding aan te doen.
                          En degene die alles geregeld had, zat naast de piloot om aanwijzingen te geven waar hij moest vliegen. Als hij boven de te fotograferen huizen vloog, liet hij het vliegtuig schuin hangen om het voor mij gemakkelijker te maken.
                          Er zaten wel veel bewogen foto's tussen, maar omdat ik er zoveel mogelijk gemaakt had, zijn er toch nog genoeg goede bij

Bedankt voor alle tips, daardoor heb ik het veel gemakkelijker gehad .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik mocht deze morgen meevliegen met een parapente. Als gast zat ik vooraan. Man, man, man, wat een luek ervaring :-)

En ja hoor, ik nam er foto's. Alleen waren de omstandigheden niet goed. En op 150 meter hoogte, krijg je pas een goed zicht op de luchtvervuiling. Ongelooflijk hoe bruin de lucht was.

Maar goed, ik heb ervan genoten. In het najaar ga ik nog eens mee. Brugge van boven gezien is ook mooi. En uiteraard een paar foto's van mijn "doeninge" genomen.

Alleen had ik last van de intussen gekende "err99" foutmelding. Blijkbaar is mijn oude Canon USM100-300 toch niet compatibel. Maar ik heb er hier al wat kunnen over lezen, en ik ben nu nog beter voorbereid.

PS : mag je de luchtfoto's op je eigen site plaatsen?
                            www.i-mac.be
                            http://www.cerclebrugge.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac
                              Ik mocht deze morgen meevliegen met een parapente. Als gast zat ik vooraan. Man, man, man, wat een luek ervaring :-)

En ja hoor, ik nam er foto's. Alleen waren de omstandigheden niet goed. En op 150 meter hoogte, krijg je pas een goed zicht op de luchtvervuiling. Ongelooflijk hoe bruin de lucht was.

Maar goed, ik heb ervan genoten. In het najaar ga ik nog eens mee. Brugge van boven gezien is ook mooi. En uiteraard een paar foto's van mijn "doeninge" genomen.

Alleen had ik last van de intussen gekende "err99" foutmelding. Blijkbaar is mijn oude Canon USM100-300 toch niet compatibel. Maar ik heb er hier al wat kunnen over lezen, en ik ben nu nog beter voorbereid.

PS : mag je de luchtfoto's op je eigen site plaatsen?
                              Zolang er maar geen atomium op staat

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

luchtfoto's en andere op www.zwever.fotopic.net
                                (genomen met olympus 700µ)
                                ik zoek een digitale spiegelreflexcamera te kopen om luchtfoto's te maken.
                                kan iemand mij hier wat tips voor geven?
                                ik twijfel tussen
                                Olympus mdat ik al XD kaarten heb van mijn camera en omdat ik content ben van olympus.
                                Nikon : omdat ik hiervoor ook geheugenkaarten heb
                                en Canon : omdat dat volgens mij ook een degelijk merk is.
                                alvast bedankt voor de tips.
                                groeten Bram

Comment

Working...
                                X