titel zegt het zelf, goede vrienden van mij hebben mij de ooit onvermijdelijke vraag gesteld om hun huwelijk te fotograferen.
een paar van hun voorwaarden zijn zo min mogelijk poseren (reportage-stijl),
zo veel mogelijk de sfeer op de plaat leggen,
en hier en daar een foto met krappe DOF
en dit zonder een shoot te doen in de namiddag, dus burgerlijke trouw + receptie én feest
heb nu nog 7 maanden de tijd om mij voor te bereiden (en hier vragen te stellen )
materiaal staat in m'n handtekening + nog 3 tassen (statief niet nodig door ontbreken shoot)
en 2de body (d3200)
1) zou nog een flitser moeten aanschaffen (en mee leren werken),
dacht aan : nikon sb 700 nieuw of metz mecablitz 44af1 (helft van de prijs sb700)
2) denk en hoop dat mijn lenzen zullen volstaan (geen 1.4 -lenzen....)
3) zou ook nog kunnen d600 of 800 + 24/70 2.8 of 35mm 1.4 kunnen huren voor een +/- 120euro/weekend,
eerder d600 denk ik dan omdat de meeste controls dezelfde zijn als mijn d7100
4) verder denk ik aan een grip +extra batterij, extra sd-kaartjes, een goeie riem
graag hoore ik jullie bedenkingen/raad
een paar van hun voorwaarden zijn zo min mogelijk poseren (reportage-stijl),
zo veel mogelijk de sfeer op de plaat leggen,
en hier en daar een foto met krappe DOF
en dit zonder een shoot te doen in de namiddag, dus burgerlijke trouw + receptie én feest
heb nu nog 7 maanden de tijd om mij voor te bereiden (en hier vragen te stellen )
materiaal staat in m'n handtekening + nog 3 tassen (statief niet nodig door ontbreken shoot)
en 2de body (d3200)
1) zou nog een flitser moeten aanschaffen (en mee leren werken),
dacht aan : nikon sb 700 nieuw of metz mecablitz 44af1 (helft van de prijs sb700)
2) denk en hoop dat mijn lenzen zullen volstaan (geen 1.4 -lenzen....)
3) zou ook nog kunnen d600 of 800 + 24/70 2.8 of 35mm 1.4 kunnen huren voor een +/- 120euro/weekend,
eerder d600 denk ik dan omdat de meeste controls dezelfde zijn als mijn d7100
4) verder denk ik aan een grip +extra batterij, extra sd-kaartjes, een goeie riem
graag hoore ik jullie bedenkingen/raad
Comment