Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste huwelijk fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: eerste huwelijk fotograferen

    Wow toffe switch zou ik zeggen. voorwaarts nog wel
    Toch uw madam over de schreef gekregen ??
    En een SB900 mooi hoor, hier ga je toch wel mooie foto's mee kunnen maken.
    Mmm nee grijskaartjes afdrukken zou ik niet doen.
    Die kun je zo bij Servix halen of bestellen bij

    Caruba DGC-2 Digital Grey Card - De Caruba DGC-2 is een gebruiksvriendelijke en onmisbare tool voor iedere fotograaf! Cameranu..., altijd scherp!

    Ik heb die ook en in theorie zou je die vaak moeten gebruiken, in praktijk echter gaan je lichtomstandigheden zo verschillen over de dag
    dat dit bijna ondoenbaar is.
    Zit je in het gemeentehuis en is er langs één zijde mooi invallend licht dat door hoge ramen dat op de bruid valt, perfect.
    Wellicht gaat diezelfde raadzaal aan de kant van de bruidegom donker zijn en verlicht met mooie moderne halogeen spots die prachtig warm licht op de bruidegom smijten.
    Daar zit je dan met je grijskaartje.
    Ondoenbaar en dus postproces thuis in Lightroom zal aangewezen zijn.
    heel veel plezier met je mooie set.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

    Comment


    • #17
      Re: eerste huwelijk fotograferen

      bedankt voor de uitleg,
      ja de d800's zijn mooi van prijs nu 2de hands en in mijn ogen toch ook nieuwe technologie
      wel gisteren-nammiddag tegen muurke aangelopen, sd kaart van 16 gig zat vol na amper 285 foto's
      heb hem nu van 14bit RAW naar 12bit gezet en dat zou 1/4 moeten schelen, maar denk dak nog wat grote kaartjes ga bijkopen
      (het idee dat ik niet het volle potentieel gebruik van de RAW's is moeilijk dragen)
      mooie foto's trekken van't vrouwke helpen uiteraard voor haar over de schreef te trekken
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: eerste huwelijk fotograferen

        Op reportage is een grijskaartje niet echt handig werken.
        Gewoon al in een stadspark bv verloop je 2 meter en de witballans is al om zeep.
        Ik beperk me dan ook voor reportage tot het werken met een expodisk telkens ik een lens wissel omdat elke lens een ander kleur heeft of als ik duidelijk zie dat ik in een ander kleurruimte moet werken inneens. (feestzaal bv) Doch is het nadien nog altijd wat bijsturen in de nabewerking hoor.
        Werk nadien heb je er sowieso aan.

        Grijskaart werkt wel zeer goed in studio.

        Maar je materiaal is goed nu, ik zou daarmee aan de slag gaan. Een beetje improviseren en nadenken over hoe je origineel uit de hoek kan komen zonder een echte shoot te doen. Want feestjes zijn niet zo fotogeniek hoor.
        Jammer dat het koppel geen shoot wil doen want er is in dat thema veel variatie mogelijk en dat zijn meestal ook je beter fotos.

        Wil je een extra bron voor inspiratie dan kan je starten via google, typ "huwelijksfoto" en klik op images en voorbeelden genoeg waar je ideeen kan uit halen.

        Veel succes alvast en laat er aub eentje zien op het forum

        Comment


        • #19
          Re: eerste huwelijk fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Jammer dat het koppel geen shoot wil doen want er is in dat thema veel variatie mogelijk en dat zijn meestal ook je beter fotos.
          zie #15: ze zijn van gedacht veranderd (mede door voorbeelden die ik getoond heb die tof zijn maar toch een minimum aan setting vereisen)

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Veel succes alvast en laat er aub eentje zien op het forum
          das ook al afgesproken met de trouwers en mag ze posten en gebruiken voor eventuele portfolio
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: eerste huwelijk fotograferen

            aaa, cewl. Sorry ik had die update niet gelezen.
            Zal idd veel beter zijn. Zo kan je echt eer halen uit je werk.
            Je hebt dan ook de creative vrijheid en er is geen druk omdat ze naar het feest moeten of wat dan ook.

            Ik zelf heb nog shoots gedaan in huwelijkskledij (de trouwers, niet ik LOL) weken voor of weken na de trouw omdat het weer soms niet meezat.
            Een goed gesprek en ideeen uitwisselen van hoe zij het zien is zeer belangrijk. Soms kunnen ze wel eens rare ideeen hebben.
            Soms moet je ook alles zelf improviseren als het koppel niet veel inspiratie heeft.

            Comment


            • #21
              Re: eerste huwelijk fotograferen

              Als het een eerste shoot is zou ik die niet alleen doen, meestal heb je ogen tekort om alles te volgen, mijn eerste huwelijksshoot heb ik zo kunnen redden. Nadien kan je meer uit ervaring gaan werken.
              ...leeg...

              Comment


              • #22
                Re: eerste huwelijk fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Als het een eerste shoot is zou ik die niet alleen doen, meestal heb je ogen tekort om alles te volgen, mijn eerste huwelijksshoot heb ik zo kunnen redden. Nadien kan je meer uit ervaring gaan werken.
                mijn eerste reactie was ook zo (geen ervaring, beter 2e shooter...)
                maar het is hun uitdrukkelijke wens dat ik het ben, geen anderen ()
                en ze willen niet echt poespas doorheen de dag (behalve de shoot), enkel bekenden (ben al jaren bevriend met hen)
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #23
                  Re: eerste huwelijk fotograferen

                  ik heb dit twee jaar geleden ook gedaan voor mijn neef , hij stond erop dat ik ze deed, had het ook nog nooit gedaan, maar is ontzettend meegevallen, mijn werkmateriaal was een canon 5d2 en de 24 105 lens erop ,had van alles mee, andere lenzen, reserve canon 7d.....het enige dat nog uit mijn koffer gekomen is , is mijn flitser, 's avonds in de feestzaal....
                  het was ook reportage stijl dat ze wilden, we zijn een eind door gent gestapt voor een korte shoot in het gravensteen, super locatie vind ik
                  veel kaartjes in reserve meehebben, en uw camera op continue shooten, zetten, heb je meer kans op een geslaagde foto, ik doe dat trouwens altijd....en geloof me de ene fractie van een seconde is de andere niet
                  en reserve batterijen, want die gaan er goed door,
                  en vooral samen veel plezier hebben, dan heb je reuze leuke foto's
                  als ik me nog iets herinner post ik het ...
                  groetjes aline

                  Comment


                  • #24
                    Re: eerste huwelijk fotograferen

                    bedankt voor de ervaring te delen!
                    ben idd van plan voor extra geheugen en batterij aan te schaffen
                    dus zeker met regelmaat continue schieten, nu doe ik dit eerder ik kortere sequenties...
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #25
                      Re: eerste huwelijk fotograferen

                      de trouwpartij is gepasseerd, dus even laten weten hoe het ging (misschien handig voor de mensen die er ook ooit voor staan)...

                      Wat een rush!! ik wist het op voorhand en toch, in de voormiddag gaat het érg snel en heb je sowieso tijd tekort (gewoon tijd tekort voor eenvoudig te denken!)
                      alles is vrij goed geslaagd, het enige waar ik in gemist heb is investeren in een 85mm 1.8... ik sta eerder en meestal ìn de actie ipv veraf, dus een sigma 35mm 1.4 had beter geweest
                      voor de rest 2750 klicks , nét geen geheugen tekort gehad en als 2 de camera de d3200, waar ik eigenlijk niet mag over klagen
                      blijkbaar is de trouwfotograaf tegelijkertijd ook ceremoniemeester en allround helper op een trouw (dat ging me nog goed af)
                      de shoot was eerder beperkt door tijdsgebrek maar wél een paar toffe shots gedaan (enkele originele)
                      en dan het avondfeest.... iso 4000 minimum of ik moest er 20 trekken voor 1 goeie te hebben (zonder flitser uiteraard)
                      hier miste ik echt de 35 1.4!
                      eenmaal de gasten gewend waren aan de fotograaf en na de first dance beginnen inflitsen (bounce en op't minste ingesteld op ttl dus -3ev)
                      en dit ging toch iets beter zonder toch de sfeer eruit te flitsen...
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: eerste huwelijk fotograferen

                        Leuk om te lezen dat dit goed afgelopen is, en ook herkenbaar, avondfeest is eigenlijk een discipline apart, ja hé.

                        Op naar de volgende!
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #27
                          Re: eerste huwelijk fotograferen

                          er hebben er mij daar zowaar 2 toekomstige aangeklampt...
                          onbegrijpelijk want die hebben nog geen enkele foto gezien,
                          ik merk dat wel, de mensen geven zeker aandacht aan manier waarop je iets aanpakt....
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: eerste huwelijk fotograferen

                            Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                            Misschien nog een objectief met wat meer zoom, zodat je ongezien foto's kan nemen..
                            Dat zou ik nooit kiezen, maar wel een lichsterke telezoom,bv een 70-200 2.8 dat valt echt te prefereren boven een 28-300, want die heeft echt meer zoom.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: eerste huwelijk fotograferen

                              ik ben eerder de man die nu zou durven opteren voor 2 primes en een UWA genre 16-35
                              daar ik liever niet teveel flits
                              al heeft de 24-70 goed gepresteerd, voor mensen en zeker een huwelijk veel low-light, dus zelfs de 2.8 is soms een struikelblok
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X