Awel dat is nog zo geen slecht idee van Sonyke sé, ga er direct werk van maken.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fotostudio inrichting
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by BD Moderator T&T
Awel dat is nog zo geen slecht idee van Sonyke sé, ga er direct werk van maken.
Merciekes.
Comment
-
@sonyke: bedankt voor de link maar die sticky topic had ik ook al gelezen. Alleen had ik niet het gevoel dat ik daar de info uithaalde die nuttig was. Daar ging me (zoals ik in mijn originele post al zei) uit van een nogal professionele setup waar je kamers heb die je vrij kan maken en in speciale kleuren kan schilderen enz. Toch bedankt voor de info!Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.
Comment
-
Joost: Goed dat alles naar wens gaat. Ik heb ondertussen het SS110-B setje gekocht, en heb na wat overleg met iemand van Falcon Eyes uit Hong Kong de RF-25D (radiowave) besteld. Deze moet speciaal voor de SS110-B zijn.
Robert: Niets mis mee zo te zien, alleen ziet ze er wel gevaarlijk uit met die handschoenen
Ik hoop dat ik een dezer dagen de rf25-d in huis heb, dan laat ik je de bevindingen weten. De rf25-d is het radio zendertje van falcon eyes en is speciaal voor de ss110-b flitser (volgens Falcon Hong Kong).
Groeten,
Johan van den Broek
Comment
-
Zo, dat was de eerste echte test van de CF-01. En ik kan met recht zeggen: geslaagd! Nul misfires, op zowel de 10D als de analoge EOS30, als op de Minolta Auto VF lichtmeter! Geweldig! Aanrader, zeker voor deze prijs...
Ik heb geen echt lange afstanden geprobeerd ('t blijft een ding voor in de studio nietwaar?), maar geen problemen dus. Betrouwbaarder dan de lange kabel .
Slechts 1 dingetje dat ik jammer vond... er zit aan de zijkant van de zender een 3,5mm jack (zie ook 't fotootje dat ik eerder al poste). Daar kun je dus een lichtmeter op aansluiten bijvoorbeeld. Zodradaar een steker in zit, reageert het ding niet meer op de hotshoe. Dat betekent dus dat je de lichtmeter moet loskoppelen van de camera als je wilt fotograferen. Niet echt een probleem, vooral niet als je een lichtmeter hebt die (zoals de genoemde Minolta) zelf kan detecteren of er een flits was; dan druk je gewoon op de testknop van de zender ipv direct op de meter.
Anyway, dit ding gaat wel op voor de beste 65 euro die ik dit jaar aan fotoapparatuur heb gespendeerd .
Comment
-
Originally posted by Joost
Op je 300D heb je wel een blokje nodig dat in je hotshoe past om de boel aan te sturen - er zit geen PC terminal op. Fraaier is een draadloze oplossing op basis van een infrarood geval of een radio oplossing (ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare leverancier van de CF-01, een goedkope radio transmitter voor F.E.). Kosten: infrarood ongeveer 4 tientjes, radio vanaf 80 euro.
Comment
-
-
@Leon: Err99 is,zoals je wellicht weet, de algemene foutmelding van Canon als de firmware er niet meer uitkomt. De redenen voor deze melding liggen meestal in slechte contacten met objectieven of flitsschoen. Maak de contacten van flitsschoen zowel als het HAMA blokje eens goed schoon (een vlakgommetje doet wonderen!) en kijk dan eens of het probleem weg is. Ook kan het een probleem zijn met het slecht passen van het blokje in de schoen. Ist'ie nieuw (dat blokje bedoel ik)? Al eens andere flitsers op die flitsschoen gebruikt?
Comment
-
Heren,
Ik heb net de RF-25D binnen, en deze werkt als een speer op mijn canon eos 300Den de falcon eyes ss-110b flitsset.
Ik zal vanavond een foto van het apparaatje maken.
De ontvanger is voorzien van 2 AA bat. Er zit een 6,3 mm klinkstekker op, en er zit ook nog een verloopplug bij naar 3,5 mm voor in de flitser. Het ontvangertje is klein en superlicht. De zender op de hotshoe moet voorzien zijn van een bat., maar ik heb hem nog niet open gemaakt. Volgens de beschijving haalt de zender zijn stroom uit de camera. Deze stroom is 10 micro Ampere ofwel 0,01 mA. Met de bat. in de zender kan je zo'n 2000 flitsen maken. Ik heb hem even op mijn camera aangesloten, en geen foutmeldingen.
De kosten van de RF-25D zijn €78,-
Ik kan nog geen flitsfoto's maken omdat mijn flitsmeter niet bij de bestelling zat .
Later meer.Groeten,
Johan van den Broek
Comment
-
Comment
-
-
Slechts 1 dingetje dat ik jammer vond... er zit aan de zijkant van de zender een 3,5mm jack (zie ook 't fotootje dat ik eerder al poste). Daar kun je dus een lichtmeter op aansluiten bijvoorbeeld. Zodradaar een steker in zit, reageert het ding niet meer op de hotshoe..
ps: de Falcon Eyes (althans de mijne) hebben een 6,3mm jack-aansluiting; CF01 kan daar rechtstreeks op worden aangesloten
Comment
-
Joost,
Ik heb hem al op de camera gehad, en uit de nodige hoeken afgedrukt. Iedere keer ging de flitser ook af.
Zelfs op een etage hoger (in huis) werkt het ding nog. Je heb er wel niets aan, maar met het bereik is zeer goed.
Ik heb nog even gekeken in de gebruiksaanwijzing over de aansluiting op de zijkant:
Die kan je gebruiken als je geen hotshoe heb. Als je de flitsmeter er op aan wilt sluiten, dan moet je de zender van de camera afhalen, en de flitsmeter via het kabeltje op de zender aansluiten.
Ik kan het nog niet proberen, maar ga dat doen als ik de fm binnen heb.
Erik: Joost heeft een YinYan flitsset die voorzien is van 3,5 mm plug.Groeten,
Johan van den Broek
Comment
-
Heren,
Het was eindelijk een klein beetje temperetuur om de huiskamer te verbouwen.
Even snel een paar foto's geschoten.
Joost: flitsmeter via kabeltje op zender werkt perfect.
Hier de resultaten:
T=1/125 sec, L=flitser met plu aan de linkerkant van fotograaf, R=flitser aan de rechterkant rechtstreeks. Achtergronddoek is een lila laken.
Ik ben een beetje met de afstand van de flitsers tov het onderwerp aan het spelen geweest. Juiste afstanden weet ik niet meer. Verder ben ik ook naar links en rechts gegaan om te zien wat dat met de kleuren doet (zie achtergrond).
Bij gebrek aan een model een bos droogbloemen.
foto1=L+R, F=7,1
foto2=L, F=5,0
foto3=L, F=3,2
foto4=L, F=3,6
foto5=R, F=5,0
foto6=L+R, F=7,1
Groeten,
Johan van den Broek
Comment
-
@Jobro: leuk te horen dat die RD-25 ook goed werkt, dan hebben we in ieder geval een alternatief mocht de CF-01 in de toekomst niet meer leverbaar zijn! Je hebt de flitsmeter nu ook binnen begrijp ik of heb je alleen het histogram gebruikt?
Comment
Comment