Hallo allemaal,
Graag had ik indien mogelijk wat tips gekregen over het nemen van foto's van honden in actie met een Sony Dslr.
Sinds een week hebben we terug een windhond pup en wil ik wat meer oefenen met actiefoto's bij het rennen.
De zoekfunctie heb ik al geraadpleegd en wat tips verzamelt maar er zijn nog wat dingen vaag.
Mijn lenzen die ik gebruik zijn de Tamron 17-50 mm f2.8 en de Tamron 18-250 mm.
Ik stel de camera met lichtsterke lens momenteel in op diafragma stand en op f2.8 of f4.
Zo krijg ik het meeste licht binnen en kan ik de iso waarde lager houden.
Bij zon stel ik in op iso 200, bij licht bewolkt weer iso 400 en zwaarbewolkt iso 800.
Ik denk dat ik het best de continu AF gebruik maar wat voor een scherpstelpunt? Breed of punt?
En hoe stel ik mijn camera het best in met de 18-250 mm lens?
Dank u bij voorbaat voor het lezen en de eventuele info.
Graag had ik indien mogelijk wat tips gekregen over het nemen van foto's van honden in actie met een Sony Dslr.
Sinds een week hebben we terug een windhond pup en wil ik wat meer oefenen met actiefoto's bij het rennen.
De zoekfunctie heb ik al geraadpleegd en wat tips verzamelt maar er zijn nog wat dingen vaag.
Mijn lenzen die ik gebruik zijn de Tamron 17-50 mm f2.8 en de Tamron 18-250 mm.
Ik stel de camera met lichtsterke lens momenteel in op diafragma stand en op f2.8 of f4.
Zo krijg ik het meeste licht binnen en kan ik de iso waarde lager houden.
Bij zon stel ik in op iso 200, bij licht bewolkt weer iso 400 en zwaarbewolkt iso 800.
Ik denk dat ik het best de continu AF gebruik maar wat voor een scherpstelpunt? Breed of punt?
En hoe stel ik mijn camera het best in met de 18-250 mm lens?
Dank u bij voorbaat voor het lezen en de eventuele info.
Comment