Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuweling - werken met een achtergronddoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuweling - werken met een achtergronddoek

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotomie Bekijk bericht
    Hallo,

    ik ben nieuw hier. ik volg sinds kort een cursus fotografie maar voor de verjaardag van mijn zoontje zou ik graag een uitnodiging maken voor zijn verjaardagfeestje.
    ik heb me laten verleiden door een achtergronddoek die ik moest hebben.
    zijn er tips die jullie mij kunnen geven om deze binnen in een kamer te trekken zonder spots en dergelijke?

    alvast bedankt.
    Fotomie
    achtergronddoeken worden normaal gebruikt bij studio fotografie, dus bij gebruik van studio lichten...

    lijkt mij erg beperkt inzetbaar als je geen externe lichten wil gebruiken...
    dan zou ik deze gebruiken in een kamer waar veel daglicht binnenkomt en de achtergrond verplaatsen naargelang je gewenste resultaat... normaal worden de lichten verplaatst, maar vermits jij dat niet kan...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: nieuweling - werken met een achtergronddoek

      De hamvraag is: WAT is een achtergronddoek voor TS? Een vinyl achtergrond wordt ook vaak achtergrondDOEK genoemd en dat is perfect werkbaar met natuurlijk licht. Een stoffen doek, daar volg ik d_oracle helemaal. Ik gebruik ze nog steeds, maar het is toch niet zo handig als vinyl en/of papier.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: nieuweling - werken met een achtergronddoek

        Uw onderwerp enige afstand van een egale achtergrond plaatsen en dan ver genoeg staan dat je kan inzoemen geeft je het zelfde effekt als een dure aankoop van een achtergrond doek. Hierdoor gaat je achtergrond onscherp worden Een wit of andere kleur, laken voldoet even goed. Een egale deur, muur enz zijn even goed bruikbaar, als je gebruik maakt van bovenstaande methode.
        Probeer wel spontane fotos te maken en gaat niets dwingen. Voor dat je de goede fotos gaat nemen kan je uw kind gewend maken aan het fotograferen. Enkele dagen de kleine volgen met het fototoestel, geeft een gewenning. Dan kan je stilaan vragen om eens te poseren. Zo ga je de reacties van je kind ontekken. Voor het bijlichten kan je ook grote bleke oppervlakten gebruiken.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment

        Working...
        X