Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus op 2 personen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Focus op 2 personen

    Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
    Je hebt een goed toestel en een goed lens, maar ik vermoed dat je technische kennis van fotografie zeer beperkt is.
    Je kan op dit forum veel leren door discuties te volgen en vragen te stellen. Door echter een boek te kopen (en te lezen) kan je een basiskennis opdoen en ga je veel sneller leren, maar vooral vermijden dat je verkeerde inzichten opbouwt.

    Ik kan je bvb. een boek van Pieter Dhaeze aanraden;
    Bewuster en beter fotograferen ...
    (Van Duuren Media - ISBN 987-90-5940-479-3)
    destijds 4de editie bij Fnac gekocht voor 35€ of zoiets
    Klopt! Heb deze vakantie al veel opgezocht op het internet en geëxperimenteerd maar een goed boek dat zowat alles wat samenvat zou inderdaad handig zijn. Bedankt voor de tip!


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

    Comment


    • #32
      Re: Focus op 2 personen

      Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
      Ik weet dat er compact-/systeem-camera's zijn die meerdere gezichten herkennen in een beeld, maar stellen dan ook tussenin scherp en met de juiste scherptediepte zodat alle gezichten scherp zijn ?
      Ik ben zelf totaal onbekend met de werking van dergelijke toestellen/software.
      Dat vroeg ik mij ook af ! Ik vermoed dat de camera afhankelijk van de afstand tussen de personen een aangepaste diafragma opening kiest. + meeste compact/systeem camera's hebben niet last van dit probleem volgens mij omdat ze gewoon niet zoon groot diafragma bereik hebben...



      Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

      Comment


      • #33
        Re: Focus op 2 personen

        Een compactcamera met een kleine sensor heeft een zodanige scherptediepte dat het probleem zich niet zal voordoen.

        Comment


        • #34
          Re: Focus op 2 personen

          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
          Ik kan je bvb. een boek van Pieter Dhaeze aanraden;
          Bewuster en beter fotograferen ...
          (Van Duuren Media - ISBN 987-90-5940-479-3)
          destijds 4de editie bij Fnac gekocht voor 35€ of zoiets
          Doen!
          Heb ik zelf ook liggen en is zeker meerwaarde voor me geweest.
          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

          Comment


          • #35
            Re: Focus op 2 personen

            Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
            Doen!
            Heb ik zelf ook liggen en is zeker meerwaarde voor me geweest.
            Heb eens wat opgezocht en er zijn blijkbaar verschillende versies, is het deze dat jullie hebben?
            Bewuster En Beter Fotograferen Met De Digitale Spiegelreflexcamera + Cd-Rom (Paperback). U bent de trotse eigenaar van een digitale spiegelreflexcamera...



            Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

            Comment


            • #36
              Re: Focus op 2 personen

              ik heb deze
              Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
              Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

              Comment


              • #37
                Re: Focus op 2 personen

                Oorspronkelijk geplaatst door progvincent Bekijk bericht
                Heb eens wat opgezocht en er zijn blijkbaar verschillende versies, is het deze dat jullie hebben?
                https://m.bol.com/nl/p/bewuster-bete...1004005816561/
                Dit is de 2de editie, zelf heb ik de 4de editie en ondertussen is de 6de editie uit.

                Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
                Eveneens van dezelfde reeks. Welke editie, zie ik niet zo direct. Maar ze hebben eveneens de 6de editie ter beschikking.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment


                • #38
                  Re: Focus op 2 personen

                  F1.8 Dat is goed voor 1 persoon, voor 2 personen is dat echt een risico. Dan zou ik inderdaad ook gaan knijpen naar F2.8 of zelfs richting F4.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment

                  Working...
                  X