Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd voor een familie shoot.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

    Even over de binnen of buiten discussie.
    Het was al een voorstel van de familie om de shoot buiten te doen. Verder denk ik ook dat , zoals fotogrfieljakim zegt, ik niet het meest ideale materiaal bezit voor een binnen shoot.
    Tot slot. Gister avond ben ik voor het eerst naar een fotografie club geweest. Er werden deze avond 2 films getoond. 1 van een fotografe in een studio met voor duizenden euro's aan lichtbronnen. Het model moest precies zo gaan zitten zodat het licht goed viel. de 2e was van een Australische fotograaf die al zijn shoots buiten doet. Laat de modellen wat rennen en rond spelen en maakt daar foto's van. Dan trekt mij de 2e film mij persoonlijk veel meer aan om op die wijze te fotograferen. De namen van beide ben ik vergeten, maar als ik ze weet zal ik ze hier delen.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #17
      Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

      Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
      .... Er werden deze avond 2 films getoond. 1 van een fotografe in een studio met voor duizenden euro's aan lichtbronnen. Het model moest precies zo gaan zitten zodat het licht goed viel. de 2e was van een Australische fotograaf die al zijn shoots buiten doet. Laat de modellen wat rennen en rond spelen en maakt daar foto's van. Dan trekt mij de 2e film mij persoonlijk veel meer aan om op die wijze te fotograferen...
      OK..ook weer opgelost.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

        Gelukkig
        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

        Comment


        • #19
          Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

          Ga lekker naar buiten en gebruik de AV stand, zet deze op f8 om iedereen scherp te hebben. Bij wisselend licht past de camera de rest aan. Zelf zou ik een invulflits gebruiken voor de schaduwen. Zoek een neutrale achtergrond, zo zou ik het doen.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #20
            Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

            Als de vraag van de familie komt om buiten foto's te maken dien je dat als fotograaf ook te respecteren...
            Groot voordeel van foto's buiten en zeker in een bosrijke omgeving is dat je veel kan spelen met achtergronden...Als je niet over een professionele fotostudio beschikt, zit je binnen met een zwaar probleem van 'rommel' op de achtergrond die de aandacht van de familie weghaalt...
            Zoals eerder aangehaald, maak er een gezellige namiddagwandeling van, eventueel met een ondergaande zon, welke zeer mooi is deze dagen...loop eventueel een eindje vooruit en stel je ergens verdekt op, zodat ze niet meteen doorhebben dat er een foto gemaakt wordt...
            Ik ben zelf maar en amateur, maar ben van menig dat je de mooiste foto's maakt van mensen die spontaan 'hun ding doen' dan dat alles in scene gezet wordt...
            Alvast veel succes en ik ben benieuwd naar het resultaat...
            Groeten,
            Dannieken
            Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8

            Comment


            • #21
              Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

              En zoals gezegd in een eerdere posting: flits gebruiken, ook buiten! Indien je geen externe flits gebruikt: let op de afstand naar je onderwerp... Vijf meter is snel bereikt en de reikwijdte van je flits is niet zeer groot
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #22
                Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                maak het eenvoudig... bewolkte dag, buiten, pas eventueel je ISO aan indien nodig, ISO 400-800 werkt prima. Zet de groep niet tegen het licht in, geef ze eerder een donkerdere achtergrond, doch niet te dichtbij deze achtergrond... duidelijke bakstenen bijvoorbeeld, zijn erg storend als achtergrond.
                Gebruik geen flits als je dat niet gewoon bent, je hebt die trouwens in deze opstelling niet nodig. Gebruik één van beide lenzen op 85 à 105mm, je zal dus plaats nodig hebben! daardoor zal je achtergrond ook zachter worden. Die afstand is noodzakelijk anders treedt er veel vertekening op.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  maak het eenvoudig... bewolkte dag, buiten, pas eventueel je ISO aan indien nodig, ISO 400-800 werkt prima. Zet de groep niet tegen het licht in, geef ze eerder een donkerdere achtergrond, doch niet te dichtbij deze achtergrond... duidelijke bakstenen bijvoorbeeld, zijn erg storend als achtergrond.
                  Gebruik geen flits als je dat niet gewoon bent, je hebt die trouwens in deze opstelling niet nodig. Gebruik één van beide lenzen op 85 à 105mm, je zal dus plaats nodig hebben! daardoor zal je achtergrond ook zachter worden. Die afstand is noodzakelijk anders treedt er veel vertekening op.
                  De fotoshoot heeft afgelopen zondag plaats gevonden in een park.
                  Er zijn een paar foto's gemaakt met het tegenlicht. > Niet goed geslaagd.
                  Er zijn een paar foto's gemaakt met een baksteen achtergrond. > Ook niet echt geslaagd.
                  Er zijn een paar foto's gemaakt tegen een groene achtergrond. > Die zijn wel geslaagd.

                  Op dit moment bezig om de foto's te controleren en waar nodig te bewerken.
                  Waarschijnlijk dat ik nog wel terug kom om daar ook nog wat advies in te vragen.

                  Tot zover erg bedankt voor de tips.

                  Edit:
                  Ik ben al terug om nog wat te vragen. Hoe zit het met het afsnijden van ledematen op een foto? Waar kan ik wel en niet croppen?
                  Last edited by Cameraobschuura; 7 oktober 2013, 14:44.
                  Website: cameraobschuura.nl
                  Twitter: @CameraObSchuura
                  FaceBook: Cameraobschuura

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
                    Edit:
                    Ik ben al terug om nog wat te vragen. Hoe zit het met het afsnijden van ledematen op een foto? Waar kan ik wel en niet croppen?
                    Mijn inziens lastig om daar zomaar een antwoord op te geven. In het geval van een krap gekaderd portret kan dit soms best maar bij een full-body shot zou ik hier voorzichtiger mee zijn. Je kunt misschien beter een voorbeeldfoto plaatsen (of anders alleen een linkje naar een foto misschien?)
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
                      Edit:
                      Ik ben al terug om nog wat te vragen. Hoe zit het met het afsnijden van ledematen op een foto? Waar kan ik wel en niet croppen?
                      Als je wil croppen dan nooit op de gewrichten maar halfweg tussen twee gewrichten snijden.
                      Snij nooit zomaar een voet weg, crop dan best tot halfweg boven de knie.

                      Je moet altijd opletten dat het niet lijkt of je onderwerp geamputeerd lijkt.
                      Hoe je kan croppen is dus sterk afhankelijk van de foto.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                        benen net boven de knie.
                        voor een fotosite.
                        voor de mensen zelf zal het niet veel uitmaken.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                          Ik heb HIER 2 voorbeelden geplaatst met de vraag waar te croppen.
                          Website: cameraobschuura.nl
                          Twitter: @CameraObSchuura
                          FaceBook: Cameraobschuura

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht

                            Edit:
                            Ik ben al terug om nog wat te vragen. Hoe zit het met het afsnijden van ledematen

                            Op een operatietafel ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tips gevraagd voor een familie shoot.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
                              Ik heb HIER 2 voorbeelden geplaatst met de vraag waar te croppen.
                              zie comment aldaar.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X