Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Statief gebruiken

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Gebruik statief als je scherpe foto's wil.
    Dpaul
    ... aan sluitertijden langer dan je uit de hand kan. Anders heeft een statief enkel meerwaarde als je camera te zwaar wordt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Statief gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ... aan sluitertijden langer dan je uit de hand kan. Anders heeft een statief enkel meerwaarde als je camera te zwaar wordt.
      ang geleden heeft hier eens een testje gestaan,waarin aangetoond werd dat geen enkele sluitertijd, VR, VC, OS, Mup tegen een statief op kan. Volgen mij was Mup + statief de winnaar.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Statief gebruiken

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        ang geleden heeft hier eens een testje gestaan,waarin aangetoond werd dat geen enkele sluitertijd, VR, VC, OS, Mup tegen een statief op kan. Volgen mij was Mup + statief de winnaar.
        nt zo heel lang geleden, ik herinner t mij. Statief met Mup en afstandbediening stuurt idd al de rest huilend naar huis. Als t over landschappen gaat is alle bijkomende scherpte zeker een meerwaarde, dus gebruik je dan statief.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Statief gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          ... aan sluitertijden langer dan je uit de hand kan. Anders heeft een statief enkel meerwaarde als je camera te zwaar wordt.
          Geen enkele foto uit de hand genomen is scherper dan diezelfde foto met statief. Per definitie.
          En het kan best zijn dat je dit niet ziet op een internet fotootje, maar doet niet ter zake.
          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #20
            Re: Statief gebruiken

            vind dat bij het werken met een statief, je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid.
            daarom gebruik ik zo,n ding nooit.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Statief gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind dat bij het werken met een statief, je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid.
              daarom gebruik ik zo,n ding nooit.
              grt,bouk.
              Dat lijkt mij ook de bedoeling van het statief...
              Ik gebruik het enkel bij lange sluitertijden (nacht fotografie, of bij "experimentjes").

              Zou enkel nog eens een kleiner model moeten hebben om thuis te gebruiken
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Statief gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                Geen enkele foto uit de hand genomen is scherper dan diezelfde foto met statief. Per definitie.
                En het kan best zijn dat je dit niet ziet op een internet fotootje, maar doet niet ter zake.
                Dpaul
                zie #18
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Statief gebruiken

                  1 dus altijd

                  Mirror up

                  kabelafstandsbediening

                  eens scherpgesteld, auto focus af.

                  Ik doe dan ook zeer veel landschapsfotografie.

                  Zelfs in een zaal, bij evenementen, probeer ik het nog te gebruiken.

                  Voila, mijn idee.

                  Eugène
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Statief gebruiken

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    vind dat bij het werken met een statief, je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid.
                    Zoals je bij een fixed lens beperkt bent in zoom?
                    Of hoe bedoel je, bouk?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Statief gebruiken

                      2.
                      Ik heb er zelf ook lang over nagedacht maar uiteindelijk blijft het voor mij optioneel als amateur die vnl graag aan reisfotografie doet.
                      Uiteindelijk moet je die meezeulen op je tochten in en uit elkaar steken etc. En al zijn er 'zeer lichte' statieven, toch wegen ze met kop en al minstens 1kg als je voor de dure carbon fibre versies gaat, en vaak 2 of meer kg.

                      Ik blijf voorlopig toch bij m'n McGuyver oplossingen:
                      -Bout + Koordje
                      -zakje rijst (te koop in elke winkel voor geen geld)
                      -camera op de juiste manier vasthouden

                      Kosten niets en veel makkelijker om bij te hebben want het weegt en kost niets.

                      Maar als je natuurlijk fan bent van macro, studiofotografie, portretten etc dan zou ik het zeker doen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Statief gebruiken

                        Mijn statief gaat (bijna) altijd mee op reis. Vermits ik voornamelijk landschappen fotografeer binnen het blauwe uurtje, zijn mijn sluitertijden dermate lang dat zonder statief teveel bewegingsonscherpte teweegbrengt. Ik heb dan ook imo geen vaste hand.
                        Ik weet wel op voorhand wat ik ga fotograferen, stel mijn statief tijdig op, zorg voor een juiste kadrering, spiegel omhoog klappen, afstandsbediening zonder kabeltje en dan maar wachten op het juiste licht.
                        Voorts gebruik ik m'n statief ook voor binnenopnamen van gebouwen, macro, zijdezacht weergeven van bewegend water, hdr, pano, bracketing, kortom zeer vaak.
                        Wordt je beperkt door een statief? Verdomme ja, het is een onhandig ding, wat ik vaak, te vaak meezeul, mij rugpijn bezorgt (zelfs carbon met ballhoofd is zwaar), moeilijk op te bergen is, in de winter vriezen mijn vingers er aan vast, ... , maar heb ik het niet bij mis ik het wel het meest.
                        Mvg, Tin_tin
                        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Statief gebruiken

                          Heeft er iemand ervaring met deze:

                          Davis & Sanford Vista Voyager + FZ10 kop

                          Kenmerken:
                          • Maximale belasting: 5kg

                          • Gewicht: 2kg

                          • Maximale hoogte: 147.3cm

                          • Minimale hoogte: 27.9cm

                          • Opgevouwen lengte: 53.3cm


                          Vanguard Espod Plus 234AP Statief

                          kenmerken:
                          • Maximale belasting: 3-5kg

                          • Gewicht: 1.40kg

                          • Maximale hoogte: 145cm

                          • Minimale hoogte: /

                          • Opgevouwen lengte: 50-60cm

                          Max budget: 130 euro
                          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                          Comment


                          • #28
                            Re: Statief gebruiken

                            Altijd voor dit soort fotografie, al was het maar een zandzakje. Camera moet stevig zitten.
                            Bij een breedhoek kan je natuurlijk meer uit de hand fotograferen, maar ik kan niet zonder mijn Sirui.

                            Comment

                            Working...
                            X