Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actiefoto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Actiefoto's.

    Hallo Tollerke,

    Bedankt voor de reactie, ja ik ben zeker dat ik niet beweeg. De camera staat op een statief dus beweging is bijna volledig uitgesloten.
    Ik zal even de situatie uitleggen en een beetje duidelijker maken wat ik wil verkrijgen.

    Het is de bedoeling om de hond over een balk te laten springen, de camera staat ongeveer een anderhalve meter van deze balk opgesteld.
    Om de compositie interessant te maken wordt de camera dicht bij de grond geplaatst om zo de hoogte van de sprong te benadrukken.
    Ik heb al van alles geprobeerd, met name serve focus uit en met de hand scherpstellen, verschillende scherpte dieptes geprobeerd.
    Verschillende flash powers. Het enige wat lijkt te werken is de camera zonder flits te gebruiken ism hoge sluitersnelheid.
    Een reflectie scherm onder de balk helpt een beetje maar niet genoeg.

    Nu ik steeds meer met de camera en fotografie vertrouwd geraak, kom ik in contact met experimenten die ik in het begin nooit zou hebben gedaan.

    Comment


    • #17
      Re: Actiefoto's.

      Zou het kunnen dat je niet kan scherpstellen op zo'n korte afstand van de balk?
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #18
        Re: Actiefoto's.

        Normaal gezien niet denk k, de kortste scherpstelafstand van de 24-70 (bij 50mm) is 0,38 mm, op anderhalve meter heb ik toch nog wat speling lijkt me.
        Het kan misschien liggen aan het feit dat het dof niet diep genoeg is maar bij een diafragma van 5,6 zou dat geen probleem mogen zijn.
        Het enigste waar het aan ligt is volgens mij de sync speed. Een hond die met een aanloop een sprong maakt over een balk is bij 1/200 ste te wazig.
        Hoe dan ook is werken met flits vrij nieuw voor me en moet ik me wat verdiepen. Ik heb juist een tranceiver en een transmitter gekocht, maar bij hogere
        sluitersnelheden heb ik de vertrouwde zwarte balk van het gordijn in m'n foto. Het enige mogelijke wat ik volgens mij kan doen is werken
        met de tt5 en de tt1 en hopen dat mijn camera (d5100) wel hogere sluitersnelheden ondersteund. (wat ik betwijfel)

        Misschien sparen voor de d800, want ondanks de sublieme afbeeldingskwaliteit van de d600, blijft dit ook maar een instapper met een niet zo scherpe prijs.

        Comment


        • #19
          Re: Actiefoto's.

          Ik heb de oorzaak gevonden. Er kwam te veel omgevingslicht binnen waardoor er te weinig gerekend werd op de flash.
          Hierdoor waren de foto's vrij blurry. Vanavond een nieuwe reeks proberen. Dus eigenlijk deed de sync speed er helemaal
          niet toe. Toch allemaal verwarrend voor iemand die nog niet zolang met fotografie gestart is.
          Freezing motion-> Snelle sluitertijd

          Freezing motion-> Trage sluitertijd -> Maar de flash moet het primaire licht zijn.

          Comment

          Working...
          X