Doordat ik veel heel veel macro fotografie doe was ik op zoek naar enkele hulp middeltjes
van een plamp had ik al gehoord totdat ik de prijs zag van deze eenvoudig zelf te maken dingen
+- 50 € vond ik op dat moment een beetje veel geld denk de meeste onder jullie ook wel.
Dus ging ik op zoek naar een alternatief.
Een stevige stok met wasknijper deed het ook maar je had je beperkingen.Alles recht aan recht toe en geen bewegingsvrijheid
Dus ging ik verder op zoek en gevonden in de dieren speciaalzaak
De flexibele zitstokken flex voor de vogel of papegaaienkooi boden uitweg.
Verkrijgbaar in de afmeting 1.2 en 1.6 doorsnede.
Zelf gebruik ik die van 1.6 mm.(+-16-17 €) maar je kan er wel een stuk of 6 uit een verpakking maken
doordat deze uit losse onderdelen bestaat kan je de plamp zo lang maken als je zelf wilt
Verder gebruikte ik kleine lijnklemmen die in de meeste doe het zelf zaken te verkrijgen zijn.
hier enkele foto's hoe het werkt.
hoop dat ik jullie zo een goedkoop alternatief kan aanbieden voor veel plezier in de fotografie
van een plamp had ik al gehoord totdat ik de prijs zag van deze eenvoudig zelf te maken dingen
+- 50 € vond ik op dat moment een beetje veel geld denk de meeste onder jullie ook wel.
Dus ging ik op zoek naar een alternatief.
Een stevige stok met wasknijper deed het ook maar je had je beperkingen.Alles recht aan recht toe en geen bewegingsvrijheid
Dus ging ik verder op zoek en gevonden in de dieren speciaalzaak
De flexibele zitstokken flex voor de vogel of papegaaienkooi boden uitweg.
Verkrijgbaar in de afmeting 1.2 en 1.6 doorsnede.
Zelf gebruik ik die van 1.6 mm.(+-16-17 €) maar je kan er wel een stuk of 6 uit een verpakking maken
doordat deze uit losse onderdelen bestaat kan je de plamp zo lang maken als je zelf wilt
Verder gebruikte ik kleine lijnklemmen die in de meeste doe het zelf zaken te verkrijgen zijn.
hier enkele foto's hoe het werkt.
de losse onderdelen en de klemmen
1 kleine, 1 grote klem
je klemt er een bloemstengel of takje wat je wil fotograferen tussen
of je fixeert je te fotograferen onderwerp als het te hard waait
zelf gebruik ik een klein statief waarvan me door het vele gebruik de kop is afgebroken
maar wat nog wel stabiel staat in het werkveld
doordat de losse onderdelen draaien,kan je de plamp in elke gewenste richting draaien
1 kleine, 1 grote klem
je klemt er een bloemstengel of takje wat je wil fotograferen tussen
of je fixeert je te fotograferen onderwerp als het te hard waait
zelf gebruik ik een klein statief waarvan me door het vele gebruik de kop is afgebroken
maar wat nog wel stabiel staat in het werkveld
doordat de losse onderdelen draaien,kan je de plamp in elke gewenste richting draaien
hoop dat ik jullie zo een goedkoop alternatief kan aanbieden voor veel plezier in de fotografie
Comment