Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je eigen plamp maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: je eigen plamp maken

    Ik gebruikte die van 16mm hoor.
    Met die beperking van een 30-40 cm en lichte klemmetjes lukt het zeker goed.
    Eerst had ik een zwaardere lijmklem en zelfs met 30cm zakte de plamp uit.
    Maar ik ben wel blij met je tip !

    Comment


    • #17
      Re: je eigen plamp maken

      @ Lilybie

      Leuk stuk , zelf dingen maken die ook nog eens handig zijn.
      Toch heb ik nog wel een vraagje....
      De gehele uitleg begrijp ik.... het nut er van bij "dode" dingen zoals takken of het (wind) stilhouden van levende blommetjes ook....
      maar dan schrijf je :

      maar vlindertjes en insecten zijn lichtebeestjes op grassprietjes en daar gebruik ik ze voor

      En hier kan ik het dan niet meer volgen...
      Als ik een macro (of micro in nikon termen) van een vlinder of ander insect op een grasspriet of zo wil maken en eerst dat ding zou moeten plaatsen om die grassrpiet stil te houden , dan is die vlinder of het insect toch al lang weg ?

      Ik heb me altijd al afgevraagd hoe andere dat soort beestjes stil houden om te fotograferen want zelfs het simpelweg noodzakelijke handmatige scherpstellen duurt bij mij blijkbaar al te lang voor het geduld van een insect....

      Kan je hier nog enig uitleg over geven ?
      Nikon D5000 en wat lenzen.

      Comment


      • #18
        Re: je eigen plamp maken

        Leuk gevonden...

        Comment


        • #19
          Re: je eigen plamp maken

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
          @ Lilybie

          Leuk stuk , zelf dingen maken die ook nog eens handig zijn.
          Toch heb ik nog wel een vraagje....
          De gehele uitleg begrijp ik.... het nut er van bij "dode" dingen zoals takken of het (wind) stilhouden van levende blommetjes ook....
          maar dan schrijf je :

          maar vlindertjes en insecten zijn lichtebeestjes op grassprietjes en daar gebruik ik ze voor

          En hier kan ik het dan niet meer volgen...
          Als ik een macro (of micro in nikon termen) van een vlinder of ander insect op een grasspriet of zo wil maken en eerst dat ding zou moeten plaatsen om die grassrpiet stil te houden , dan is die vlinder of het insect toch al lang weg ?

          Ik heb me altijd al afgevraagd hoe andere dat soort beestjes stil houden om te fotograferen want zelfs het simpelweg noodzakelijke handmatige scherpstellen duurt bij mij blijkbaar al te lang voor het geduld van een insect....

          Kan je hier nog enig uitleg over geven ?
          Als je zoekt op Google met plamp en fotografie, kom je op dergeliojke pagina's terecht: http://www.juzaphoto.com/article.php...o_photos_plamp. Zo zie je dat het wel kan. Maar ik denk dat je dan heel vroeg 's morgens te werk moet gaan. Of zoals het verhaal achter de link, heel laat in het seizoen.
          Groetjes,
          Xavier
          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
          Laat de commentaren maar komen.

          Comment

          Working...
          X