Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

    Vervang dat water door bloem: klik! (± 8:32)

    Plezant.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Vervang dat water door bloem: klik! (± 8:32)

      Plezant.
      met zoveel medewerkers en attributen, hoef je niet eens zo,n goede fotograaf te zijn.
      heb meer bewondering voor amateur fotografen die het met een pak minder moeten doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

        Ik denk dat je de flitsduur moet beperken, alleen dan kan je de vallende druppels echt "bevriezen".
        Om dat te doen moet je er ook voor zorgen dat er zo weinig mogelijk ander licht is terwijl de sluiter van de camera nog open staat, anders krijg je nog altijd strepen (instellicht van de flitsers zo laag mogelijk zetten, of zelfs uitschakelen).
        De sluiter moet lang genoeg open staan voor de flitssynchronisatie, maar het is de flitstijd die zo kort mogelijk moet zijn zodat de waterdruppels niet als streepjes op de foto staan.
        De flitsduur bepaalt dus of de druppels "bevriezen" of niet, de sluitertijd kan daarvoor nooit kort genoeg zijn.

        Als je de flitssterkte instelt, dan verander je eigenlijk de tijd dat de flitser aan blijft.
        Die tijd moet je dus kort genoeg houden, maar dan heb je wel minder licht.
        Om dat op te vangen moeten de flitsers dichter bij het onderwerp worden gezet (plastiek over trekken als je met water speelt), of je kan de iso hoger zetten (met een grotere diafragma-opening krijg je waarschijnlijk weer te weinig scherptediepte).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

          Bij zo'n mooie, haast filmische foto, mag die regen voor mijn part nog
          horizontaal vallen.

          Comment


          • #20
            Re: Hoe laat ik regen naar beneden vallen met flits.

            Bedankt iedereen voor de tips en informatie, van zodra ik de kans krijg ga ik het nog even uitproberen.
            Ik werk met 500 en 1200 watt Prio Lite units die een flitsduur hebben van 1/5000 seconde . Dus die zouden de druppels moeten vervriezen.
            Misschien is het wel de uitdoof tijd. Of het omgevings licht van de pilootlamp.
            In ieder geval is het een interessant gegeven waarop er heel wat nuttige tips zijn.

            Het vlugste is inderdaad bij deze foto de druppels even flippen in CS (zie hieronder)
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment

            Working...
            X