Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewerking na feestjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bewerking na feestjes

Als het donker is doe ik zowiso al niet echt mee aan auto-toestanden. Behalve mijn flits, die zet ik op TTL -0.3 tot -1.0.

Ik snap alleen niet waarom een iso van meer dan 1000. Dan geeft je flits toch nog maar weinig licht en is er toch te veel licht van de spots?

@ JensDH: Ik heb je facebookpagina geliked, en daar staan wel een aantal goeie foto's op moet ik zeggen. Wordt je eigenlijk zelf veel gevraagd, of moet je steeds toestemming vragen?

Grts, Lars
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lars.c Bekijk bericht
      Als het donker is doe ik zowiso al niet echt mee aan auto-toestanden. Behalve mijn flits, die zet ik op TTL -0.3 tot -1.0.

Ik snap alleen niet waarom een iso van meer dan 1000. Dan geeft je flits toch nog maar weinig licht en is er toch te veel licht van de spots?

@ JensDH: Ik heb je facebookpagina geliked, en daar staan wel een aantal goeie foto's op moet ik zeggen. Wordt je eigenlijk zelf veel gevraagd, of moet je steeds toestemming vragen?

Grts, Lars
      Ik werk altijd volledig manueel, ook mijn flits.

Jammer genoeg word ik zelden gevraagd, dus moet meestal alles zelf vragen. Maar desondanks dat heb ik toch al vrij veel events kunnen doen.
      Mijn vaardigheden op gebied van communicatie zijn nogal brak, en das een hel voor een fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        dan schat je de situatie toch niet goed in hoor..?
        grt,bouk.
        Toch niet hoor.
        De klant heeft bij bepaalde 'feesten' of 'dancings' bepaalde vereisten zoals:
        - geen bier op de foto
        - weinig mannen, behalve met toffe kledij (maatpak, trendy shirts, enz..)
        - 'mooie' vrouwen
        - out of focus lichten of super lichteffecten
        - geen groepen
        - vooral sfeerbeelden
        - spontane foto's tijdens het dansen.

Dus bij 800 foto's dient men inderdaad erg selectief te zijn.

Dus bereiken inderdaad ongeveer 100 a 150 foto's uiteindelijk de klant.

Soms worden gewoon foto's genomen om iemand tevreden te stellen die aanwezig is op de 'party', terwijl die nooit geen kans maakt op publicatie.

Zo gaat het :-)

Bij deze eventjes uitleg.

Qua instellingen is hier btw voor de topic maker een prachtige thread als je even de zoekfunctie gebruikt.
        Daar kun je eventjes andere fotografen na-apen om daarna je eigen stijl te vinden en zo je eigen draai te zoeken in het hele nightlife gebeuren qua foto's.
        Zoals de meesten doen als ze eerlijk zijn.

Natuurlijk moet ik ook even zeggen: uw clicks, verplaatsing, uren aanwezig kosten geld. Werk niet gratis (behalve op fuiven dan mssn) en pas de prijs aan naar hetgeen je denkt dat uw werk waard is. Vraag niet teveel, maar ook niet te weinig. Kwaliteit dient betaald te worden ;-)
        Waarom?
        De klant moet geen gratis service gewoon worden. Ze zijn het nu al tot frustratie van vele fotografen gewoon en maakt de industrie ook stuk.
        Op een bepaald moment beseffen we dit allemaal als we wat verder staan en bij het zoeken van klanten kan dit enorm vervelend zijn.
        Die fout heb ik in het begin ook gemaakt en ik vergeef het mezelf nooit en is zeker voor geen herhaling vatbaar.

Qua nabewerking: experimenteer! Zo zul je het best leren hoe of wat.
        "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Alles wat hier gezegd is geweest klopt volledig, op enkele pipo's na, maar die zijn door de anderen ook al terecht gewezen.
          Probeer zoveel mogelijk te oefenen op (kleine)fuiven, die zijn ook het moeilijkste, goedkoop licht, weinig plaats, minder de utopische partysfeer en ze durven soms niet op de foto omdat mama en papa dat dan zien op facebook.
          Na jeugdhuizen en puberfuiven kan het alleen maar beter worden.
          Ik zie verbetering vatbaar in je foto's maar ik denk dat mijn eerste probeersels slechter waren dus gewoon blijven proberen want elke plek, elke moment is anders maar de basis vd fotografie blijft dezelfde en die moet je perfect beheersen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Probeer zoveel mogelijk te oefenen op (kleine)fuiven, die zijn ook het moeilijkste, goedkoop licht, weinig plaats, minder de utopische partysfeer en ze durven soms niet op de foto omdat mama en papa dat dan zien op facebook.
            Persoonlijk vind ik de kleinere fuiven nog de leukste.
            Bij grote events heb je meestal een stagemanager die regeltjes gaat opstellen (soms te belachelijk voor woorden), wat niet echt fijn is voor de fotograaf.
            Op een kleine fuif kan je in principe doen wat je wil

Comment

Niet alleen kan je daar doen wat je wil, maar wordt je gedwongen om zoveel mogelijk met je instellingen te spelen omdat de belichting en setting vaak te wensen overlaat. Enorm goede leerschool vind ik persoonlijk
              5D Mk ii • 28mm 1.8 • 15mm Sigma fisheye 2.8 • 580EX ii
              Facebook

Comment

Working...
              X