Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe zijn jullie allemaal gestart met fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe zijn jullie allemaal gestart met fotografie

Hallo,

Leuk topic hier
    En dit topic heeft uiteraard ook veel te maken met het ontstaan van BD ... in 1999.
    Toen was er grote nood aan informatie over dat "digitale gedoe" en is BD dan maar opgestart
    Let wel, ik spreek over 1MP-camera's ... en geheugenkaartjes van 16Mb ...

Oeps, volgend jaar 15 jaar Belgiumdigital!

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik heb vroeger altijd een klein analoog toestelletje gehad, niks speciaals maar vond het wel leuk. Mijn schoonvader kocht een nieuw foto toestel en ik kreeg zijn oude spiegelreflex. Heb daar toch enkele jaren mee gefotografeerd tot wanneer het wisselen van de lenzen een opdracht werd. Ben toen overgestapt naar een compact toestel. Vond dit veel makkelijker dan een reflex. Doch na enkele jaren besefte ik dat een compact toch niet alles was. Mijn schoonbroer was tijdens een feestje fotos aan het nemen met zijn reflex, zonder flits en ik flitste al mijn fotos kapot. Toen rees het idee om toch weer een dslr te kopen.
      Enkele maanden later vroeg mijn collega of ik geen zin had om samen avondles fotografie te volgen, hij had een spiegelreflex en wou er toch wat meer uithalen dan alleen maar op automatic te fotograferen. Dit was dan de doorbraak :-), ben de week nadien naar konijnenberg gegaan om een dslr te kopen, 2 maanden later zaten we op de schoolbanken in cvo kisp. Ondertussen zijn we 10 modules en 3dslr's verder en heb er nog geen moment spijt van.
      I love my D500

Comment

In zwart-wit, analoog en in de doka die eigenlijk mijn slaapkamer was (gezond hé). Later aansluiten bij een fotoclub en een dochter van een fotograaf leren kennen (waarmee ik getrouwd ben). Dan toekomstige schoonvader helpen (je moet toch goed staan met hem hé) Daar ik al het een en ander wist van fotografie kreeg ik later de verantwoordelijkheid bij op mijn werk over de fotografie en zo stap per stap er meer van geleerd. De digitale fotografie ingevoerd op het werk en nu als gepensioneerde het als hobby genomen.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Met een wegwerp op schoolreis...
          Last edited by C. Ruben; 21 mei 2013, 09:51.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Omdat papa ook fotografeerde, begonnen op het college met een Olympus Pen EE2 (half kleinbeeld), daarna Praktika LTL-2 met schroefdraad en tenslotte Minolta X700 (met objeciteven van 35 tot 600(spiegel)). Minolta veranderde van vatting toen de AF opkwam en toen is het verwatert.
            Terug begonnen met een digitale pocket uit de Aldi, maar alvlug was er de drang naar de mogelijkheden van vroeger. Ondertussen D200 en D700 en nog een D60 voor het vrouwke. Sinds vorig jaar avondschool fotografie
            d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

Comment

bij mij is het heel raar gegaan:
              mijn vader (die ik nooit gekend heb) was een fotograaf, toen ik 2,5 was is die gestorven
              mijn moeder ontmoete een schitterende man die mijn stiefvader werd, maar niets van fotografie kende
              nu ik was er ook en mijn nieuwe familie zag dat allemaal niet zo goed zitten
              maar papa was volhardend, was vernieuwend qua opvoeding en wij ( broer ondertussen en ik) waren "wijsneuzen"
              een oom van papa , de jongste broer van mijn oma kwam op het schitterendste idee om mij op 10 jarige leeftijd een kodakbox cadeau te doen, dit om mijn moeder te kwetsen en mijn papa de kast op te jagen
              daar is hij gelukkig niet geslaagd, papa kocht filmpjes en ik mocht ze laten ontwikkelen.......
              en van toen af ben ik vertrokken, heb onlangs nog foto's teruggevonden die met die kodakbox getrokken zijn.....niet om aan te zien, maar ze hebben emotionele waarde voor mij daar papa mij in mijn fotografie altijd gesteund heeft
              mocht wel geen fotografie studeren hier aan het academie in gent, hij wou een stabielere baan voor mij, maar heeft mij altijd gestimuleerd in mijn hobby
              heb een tijdje een eigen doka gehad toen ik pas begon te werken, had een Minolta toestel met lenzen, maar doordat ik allergie ontwikkelde voor de ontwikkelvloeistoffen, ben ik in de jaren 90 overgestapt op video
              zodra de eerste canon op de proppen kwam die digitaal werkte was ik weer vertrokken samen met een pc....jammer genoeg heb ik die aan een bevriend koppel geschonken toen ik overgestapt ben naar een videocamera met fotomogelijkheden sony....
              dan uiteindelijk een digireflex weer gekocht een canon20d, en wat glas ik nu ben heel gelukkig
              mij hoor je niet klagen over photoshop en aanverwante programma's, want voor mij hebben ze weer veel deuren geopend......
              zo zie je maar dat een "vuile" streek van een oom verstrekkende gevolgen kan hebben....die man is al lang overleden, maar ben hem eigenlijk zeer dankbaar
              groetjes aline

Comment

Mijn kriebeltjes voor fotografie zijn zo een 3-tal jaar geleden begonnen. Eerst kocht ik mij op aanraden een powershot sx20 is maar wilde eigenlijk een DSLR . Een jaartje later kwam deze er ook. De geboorte van mijn zoontje was de aanzet, in het begin was het wat zoeken en kwam ik hier terecht. Compo, nabewerking dat was allemaal nieuw... Vandaag ben ik er wat serieuzer mee bezig en heb ik een naam gekozen waarmee ik verder wil, denk ik aan mijn eigen studio. Echter heb ik op dit vlak ook nog veel te leren.

In ieder geval iedereen bedankt voor de leerzame 2 jaren en de leerzame jaren die nog komen.

Eos550
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Kodak Instamatic camera met 126 cassettes in 1976 (gekregen van mijn ouders, die zelf al een Minolta SRT101 in hun bezit hadden).

Direct door de microbe gebeten en een Zenit EM gevraagd/gekregen voor mijn plechtige communie in 1978.
                  In 1982 dan mijn grootste "analoge" aanschaf (lang gespaard...): een Canon A-1, waarna de volgende jaren verschillende "accessoires" toegevoegd zijn (flitser, enkele lenzen, power winder, Cokin filters)

'k Begin oud te worden
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

sinds vorige week mijn eerste cam, de nikon 1J3 met lenzen : 10-30mm en 30- 110mm
                    omdat we met onze gewone toestel foto's namen tijdens mijn triatlonwedstrijden en alleen het achter of voorwiel erop stond en daarmee dit toestel gekocht
                    en ik begin er wel wat verslaafd aan te raken
                    maar snap nog geen bal van de instellingen, maar oefen al veel

Comment

Vroeger eerst foto's genomen met van die kleine apparaatjes waar je dan een fotorolletje moest insteken.

Mijn pa nam op vakantie altijd de foto's met een Canon reflex (en de nodige lenzen) en liet er dan nadien altijd dia's van maken die we dan nadien familiaal bekeken.

Toen mijn vader stierf kreeg ik zijn oud toestel (FD lenzen) en heb deze enkele keren gebruikt waardoor mijn interesse in fotograferen begon toe te nemen.
                      Vanwege die oude Canon en de FD lenzen heb ik toen eens besloten om de EOS 300D aan te schaffen en via internet een EF-FD adapter gekocht om toch de zoomlenzen te kunnen gebruiken (omdat ik niet direct het budget had om nieuwe lenzen aan te schaffen).

En toen begon het mis te gaan : nieuwe lenzen bijkopen, en een flits, de 300D eens vervangen door een 30D, dan de mogelijkheid gehad om via mijn werk een upgrade te doen naar een 40D en een 580exII flits, nog wat lenzen en nog wat later een 1D MII tweedehands bijgekocht.

Hiermee probeer ik het nu wat te doen (badminton, volleybal, vakantie en familie) maar af en toe kijk ik toch eens uit naar een 1D MIII of 1D MIV.

Dus van zodra je de microbe hebt, is er nog moeilijk van af te geraken.
                      En volgens mij is die microbe ook besmettelijk want mijn dochter van 9 neemt nu al af en toe de 40D vast om wat foto's te maken.

mvg

Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

In 2000 begonnen met eerst een jaartje spelen met eenvoudige filmrolletjes, en toen begon het met
                        een (maar liefs) 1.4 Megapixel Canon, daarna een Minolta 2.4 Megapixel, nog wat mini-camera's voor de
                        lol gehad. 5 jaar geleden een Canon 450D en sinds 1 1/2 jaar een 60D.
                        En weet je, het is nog steeds leuk om foto's te maken

Comment

Altijd graag fotootjes genomen maar nu zo een 3 jaar geleden men eerste dslr gekocht de Nikon D3000 en daar de techniek mee geleerd.
                          Sinds kort de D90 aangeschaft beetje makkelijker qua instellingen.
                          Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Op een reis doorheen Zuid-Amerika had ik een klein 3x zoom 4Mp cameratje mee die toch manuele instellingen had.
                            Toen mijn zus dan die kleine shots in het groot had afedrukt bij onze thuiskomst zag het er echt goed uit. Bovendien had ik mijn zonnebril gebruikt als polarisatiefilter dus wist ik wel dat het tijd was om eens deftig materiaal tekopen

Comment

Ik ben met fotografie begonnen omdat notenleer niets was voor mij....ook al heb ik meer dan 25 jaar muziek gespeeld..Dus alles op gehoor en gevoel..Das nu niet anders dat gevoel.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

iPhone en Instagram

Comment

Working...
                                X