Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen met de foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat doen met de foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
    Eén van de nuttige redenen om een tablet aan te schaffen (iPad, Galaxy Tab, etc.): wordt doorgegeven aan de familietafel, zoals vroeger het fotoboek.
    Of dit zo'n groot voordeel is!? Doet me denken aan die obligate diashow
    van nonkel Gerard G vroeger. Na weer eens een van zijn droefgeestige
    vakanties. Of aan de trouw-albums en geboorte-albums die je nog wel
    eens in je pollen wordt gedrukt bij een bezoek. En dan maar knikken en
    maar mooi vinden, terwijl je je vertwijfeld afvraagt of er ooit een einde
    komt aan die ellende.
    Mensen met een hobby, eender welke fijne hobby dit wezen mag, zouden
    daar anderen niet mogen mee vervelen, maar ze kunnen het niet laten.
    Het is sterker dan hun zelf. Het is de snorfiets die hun gaande houdt. Tsja.

    Comment


    • #17
      Re: Wat doen met de foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een bekende fotograaf ging eens door zijn negatieven en vond daar een foto van Bill Clinton en Monica L.......

      Dus soms wordt een onbelullige foto ineens belullig.....(ge-edit)
      inderdaad.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Wat doen met de foto's

        Jap, ik zal ze inderdaad afprinten en af en toe afwisselen enkel nog kijken welke maat 13*18 of 20*25

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        uitprinten en aan de muur hangen in je living...
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #19
          Re: Wat doen met de foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Jap, ik zal ze inderdaad afprinten en af en toe afwisselen enkel nog kijken welke maat 13*18 of 20*25
          kan ook veel groter... click kijk maar eens naar de maxi posters... amper 10€ tot 30 januari..
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: Wat doen met de foto's

            das waar maar niet met mijn printer jammer genoeg

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            kan ook veel groter... click
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #21
              Re: Wat doen met de foto's

              Of ik mooie foto's maak weet ik niet.
              Mijn omgeving vindt van niet, ik van wel.
              Ze worden wel zorgvuldig bewaard voor het nageslacht. Op verschillende hardisks voor de veiligheid.
              Dan kan mijn nageslacht die foto's deleten.
              Als dat te veel werk is gooien ze gewoon die harddisks weg. Wie wil er over 20 jaar nog met van die ouderwetse harddisks werken?
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #22
                Hallo,

                Ik heb een 84cm flatscreen TV, die geen dienst meer doet als TV, opgehangen aan de wand en in gebruik genomen als digitale fotokader.
                Ik wissel wekelijks de foto's en kan zo vaak genieten van het "oudere" werk en herontdek dan ook geregeld juweeltjes "van toen".

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Wat doen met de foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik heb een 84cm flatscreen TV, die geen dienst meer doet als TV..........
                  Ik wissel wekelijks de foto's.....
                  kan je dat niet aansluiten en gewoon automatisch laten werken..?
                  zo als je vaak ziet op beurzen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat doen met de foto's

                    Ik ga ongenadig schiften in mijn reeksen en wat overblijft zet ik op Jalbum. Ik probeer te blijven tussen de 10 en de 15 per reeks en in het zeldzame geval dat dit niet lukt zet ik er een muziekje bij. Maar ook dan probeer ik onder de 50 te blijven.
                    De originelen bewaar ik allemaal op HD maar eerlijk gezegd : eens uitgeselecteerd kijk ik daar vrijwel nooit meer naar.
                    Een aantal van mijn urbexbeginperiode staat op een fotokader en iedere twee maand kan ik via Belgacom 50 gratis foto's laten afdrukken (wist iedereen dat ? Ze maken er niet veel reclame voor).
                    Enkele IJslandfoto's uit mijn digitale beginperiode met D1 hangen op A4 aan de muur.

                    Zo nu en dan word ik gevraagd voor een lezing over IJsland of Noorwegen of Zweden en dan spring je niet zo ver met 50 foto's. Mijn eigen foto's gebruik ik om de lezing te beëindigen.
                    Ik heb mezelf beloofd om niet in de val te trappen die Doudeke in #16 beschrijft en die ik maar al te goed herken. Ik ga niet met mijn foto's leuren, zoals helaas zoveel amateurs wél doen.
                    Drie uur Dominicaanse Republiek is me ooit net niet fataal geworden en toen de kinderen van mijn schoonbroer begonnen zagen met "is het bijna gedaan ?" heb ik plaatsvervangende schaamte gevoeld.
                    Na honderden ongeselecteerde foto's over Britisch Colombia (jawel, helaas) op een tablet was voor mij de maat vol.
                    Ik maak nog één uitzondering. De jaarlijkse reisvideo van Annie en Martin wordt ieder jaar getoond in Ichtegem en die is écht goed. Deze mensen spenderen alles aan reizen, ze hebben zelfs geen auto. De reizen zijn erg exclusief en het hele najaar spendeert Annie aan de montage van een video. Uit principe vragen ze niks buiten dat ze gevoerd worden, de opbrengst van de avond gaat naar de wereldwinkel.
                    Wie daar in die buurt mocht wonen, contacteer me, ik garandeer dat je geen spijt zal hebben. De volgende film gaat over de eilanden bezuiden Nieuw Zeeland en komt ergens in Februari dacht ik.

                    Enfin, zodra ik meer weet zet ik hem op "waarheen vandaag"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat doen met de foto's

                      Wel,

                      Als je vind dat het een mooie foto is en je wilt er geld mee verdienen maak een account aan op shutterstock en zet die op de site. De mensen kunnen die dan kopen. Maar let op ! Als je bv zegt van dit is een pracht van een foto en je zet die op de site kunnen de mensen de rechten van je foto kopen. Dan kan jij natuurlijk niets meer met die foto doen. Dus wat je doet is je foto's erop zetten waarvan je denkt van ok die is mooi die kunnen ze wel kopen. Maar zet nooit foto's op de website waarvan je denkt van dat is een prachtfoto ! Print die inderdaad uit op A3 en hang die in je living ;-)

                      Groeten !
                      Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat doen met de foto's

                        Ah ok, en is dit gratis om zo foto's te verkopen of niet?

                        gr. steve

                        Oorspronkelijk geplaatst door urbannade Bekijk bericht
                        Wel,

                        Als je vind dat het een mooie foto is en je wilt er geld mee verdienen maak een account aan op shutterstock en zet die op de site. De mensen kunnen die dan kopen. Maar let op ! Als je bv zegt van dit is een pracht van een foto en je zet die op de site kunnen de mensen de rechten van je foto kopen. Dan kan jij natuurlijk niets meer met die foto doen. Dus wat je doet is je foto's erop zetten waarvan je denkt van ok die is mooi die kunnen ze wel kopen. Maar zet nooit foto's op de website waarvan je denkt van dat is een prachtfoto ! Print die inderdaad uit op A3 en hang die in je living ;-)

                        Groeten !
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat doen met de foto's

                          Op een externe harde schijf zetten na een tijdje en er nooit meer naar kjiken. Vergeten dat je ze ooit hebt geschoten.
                          Af en toe maak ik van mijn beste foto's een paar afdrukken op 10 x15 cm en hang ze met punaises aan de muur in mijn bureau op het werk.
                          Fotografie als hobby : 't is allemaal niet zo belangrijk maar het houdt ons op het rechte pad.
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat doen met de foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                            Op een externe harde schijf zetten na een tijdje en er nooit meer naar kjiken. Vergeten dat je ze ooit hebt geschoten.
                            Af en toe maak ik van mijn beste foto's een paar afdrukken op 10 x15 cm en hang ze met punaises aan de muur in mijn bureau op het werk.
                            Fotografie als hobby : 't is allemaal niet zo belangrijk maar het houdt ons op het rechte pad.
                            Eindelijk ook eens iemand die relativeert. Zelf was ik nog niet zo lang
                            geleden bij een amateur fotograaf, een middelmatige amateur, en die
                            toonde me vol trots 4 harde schijven in huis, waar zijn kostbaarheden
                            op gekopieerd stonden, bovendien 1 harde schijf in een kluis. Want je
                            kon maar nooit weten. En stel je voor.
                            Ik wist niet of ik moest lachen, of ik moest huilen. Maar ik ben wel blij
                            dat ik dat stadium van gek zijn nog niet bereikt heb. Voor de rest moet
                            maar iedereen doen waar hij of zij zich wel bij voelt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat doen met de foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              ....... waar zijn kostbaarheden
                              op gekopieerd stonden, bovendien 1 harde schijf in een kluis. Want je
                              kon maar nooit weten. En stel je voor.
                              hier ook hoor.
                              voor de verzekering.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat doen met de foto's

                                Ik bewaar mijn externe backup schijven niet in een kluis maar wel gewoon op 2 verschillende plaatsen (niet in zelfde gebouw).
                                Greetz Geert.
                                Canon gerief...

                                Comment

                                Working...
                                X