Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR-gebruik: RAW ipv Jpeg.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by igor
    Originally posted by MarcFoto
    Als ge het verschil ziet tussen een Jpg rechtstreeks genomen van een EOS 300D ...
    Vraagje : Bedoel je een foto zo uit het toestel of nadat die door Photoshop werd gehaald ???

Ludovic
    Zo uit de camera natuurlijk...
    Als ik een JPG'ke door PhotoShop moet halen, dan fotografeer ik wel in RAW (meer tijdsbesparing)...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

hoe stel je die RAW in bij canon eos300d komt niet op het lcd menu bij mij
      thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Originally posted by force
        Toch wel, ga naar menu -> kwaliteit ->RAW (staat helemaal beneden in de keuzelijst).

Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

Comment

Originally posted by force
          RAW is wel niet beschikbaar bij het groene programma of de iccoontjes, alleen bij P, Tv, Av en M (wat op zich geen probleem is).
          En dan even in het menu duiken en RAW instellen...
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Zijn er forum leden die in RAW werken met een FUJI S2. Had graag geweten hoe zij tewerk gaan. Zou willen beginnen met RAW beelden, maar ik weet niet welke software te gebruiken. Heb hier al veel over raw gelezen maar allemaal canon en nikon gebruikers.Alle informatie is welkom chris.vaes@pandora.be

Comment

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van het gebruik van RAW. Mijn belangrijkste motivatie hiervoor is dat RAW geen enkele vorm van standaardisatie in zich heeft. Ik verwacht dat RAW zich over enkele jaren zal gaan standaardiseren en dan zouden alle huidige foto's in het archief weer geconverteerd moeten worden naar de nieuwe standaard (hopelijk zal dat dan mogelijk zijn).

Verder ban ik het met Rudy eens waar hij stelt dat JPG artifacten niet zichtbaar in hoge resoluties. In de beste kwaliteit JPG van de 10D wordt een compressie van ca. 2% (98% kwaliteit) toegepast door de camera zelf. Degene die dan compressievlakken ziet is vast bovennatuurlijk. Het zijn de softwarepakketten waarvoor je op moet passen. Zelfs PSP8 (PS weet ik niet) slaat standaard op met 20% compressie. Tja... DAT zie je dus wel en is dus oppassen geblazen.

Comment

Working...
              X