Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar moet ik op letten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar moet ik op letten

Ik heb de kans om foto's te maken van een vriendin op een harley-oldtimer. Ik zou graag een goed resultaat bekomen natuurlijk.
    Mijn idee is van buiten te gaan fotograferen.
    Zijn er dingen waar ik op moet letten zodat ik geen modderfiguur sla.
    Ik zat te denken over een reflector of meerdere
    over welke diafragma-opening en zo.

Sugesties zijn welkom
    Bedankt
    Jim
    Canon 10D

Ik zou wanneer het buitenopnames betreffen denken aan inflitsen, dit kan nooit kwaad je moet maar is opletten tijdens het journaal op TV zie je al de fotografen met de flits op de camera, gewoon overdag en buiten. Dit geeft altijd een opheldering van de schaduwen en prettige ooglichtjes in de ogen van je model. Het gebruk van een reflectiescherm kan natuurlijk ook maar dan heb je eigelijk al iemand nodig die de zon gaat vangen met het refectiescherm. Ik zou ook beeldvullend werken en niet de hele moto met de hele madam in beeld brengen. Maar close-up's van de madam met delen van de Harley in beeld. Kijk op geen opname beter te veel beelden dan te weinig. ik wens je nog véél succes.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zal zeker dan nog extra zorgen dat ik de flits gebruik
      Ik ga niet op een opname meer of minder kijken. Nu ik eindelijk eens de kans heb ga ik ervan profiteren.
      Wat is het best? Werken met een zoomlens en kadreren of met een lens met kortere brandpuntsafstand en dichterbij werken?
      Canon 10D

Comment

De enige tip die ik je nog kan meegeven is kijken waar de zon zit, speel daarmee :
        doe je het model in de richting van de zon kijken = piepogen
        trek je tegen de zon in kan je mooie beelden krijgen door de zon in het haar te laten spelen ( zeker met flits werken )

wat ook leuk is ( om te spelen ) de meeste harley's hebben zo'n ronde luchtfilter en als je er recht voor staat krijg je een leuke spiegeling
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

dat is fijn dat jullie zulke leuke tips hebben
          ik zou ze graag allemaal willen uitproberen
          als jullie nog tips hebben
          laat maar komen want er is niks zo leuk om met goede ideëen goede foto's proberen te maken.

Canon 10D

Comment

Ik zou kiezen van te werken met een tele, omdat je daar pas de mooie achtergronden mee krijgt hé. Zo'n 100 tot 135 mm lijkt me aanwezen. Ik doe zoiets met mijn 70-200 F2,8 L USM deze lens is scherp op alle brandpunten ook op 2,8.
            Een goede zoomlens is aangewezen, maar een prime lens is ook best te gebruiken. Allen moet je dan zelf wat naar voor en achter gaan hé.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik had het idee van een 70-200mm te gebruiken, nu ben ik blij dat je het bevestigd.
              Ik ben eens gaan rondneuzen op het net om ergens voorbeelden te vinden van de poses die 'het model' kan aannemen om sterkere foto's te verkrijgen maar ofwel zoek ik op de verkeerde plaatsen ofwel is dat iets wat je moet aankopen in boekvorm of zo. Enig idee?
              Zou het helpen om een UV-filter te gebruiken om toch een beetje die waas van het zonlicht weg te krijgen?
              Ik weet het dat ik met veel vragen zit maar ik heb me nog nooit gewaagd aan modelfotografie. Ik wil dat best wel meer doen maar een fotogeniek model (denk maar slachtoffer )dat het geduld heeft om aan mijn probeersels mee te werken ben ik nog niet dikwijls tegen gekomen ofwel durf ik het gewoon niet vragen?
              Ik vind het fijn dat jullie de ervaring een beetje willen delen.
              Dank je in ieder geval
              Als ik iemand kan helpen vraag het dan maar
              Canon 10D

Comment

Working...
              X