Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help trouwfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Help trouwfoto's

    Als je niet weet waar je aan begint zou ik er niet aan beginnen ,kan lelijk tegenvallen en een 2de kans zal er niet inzitten.
    Vriendenprijsje of niet (begrijp niet waarom dit altijd erbij komt ?) je kan ook al eens wat doen uit vriendschap zonder geld te vragen .

    Ik zou het zelf ook niet doen .

    Comment


    • #17
      Re: Help trouwfoto's

      Ik zou het ook niet doen hoor, ik heb nu net voor een vriendin wat sfeerfoto's gemaakt ivm kerst, ze heeft een bakkerij. Ik heb het gratis gedaan,
      omdat ik ook nog maar enkele maanden bezig ben en dat zie als een leuke oefening, en als vriendendienst. Nu, ze is content, maar ik heb wel op voorhand gezegd dat ze er niet
      teveel moet van verwachten, er zijn er ook die ze gaan gebruiken voor op de folder.
      Maar een trouw... Dat is toch al een heel andere koek he!? Dat is de mensen hun mooiste dag, en als 3/4 van de foto's op niet veel trekt...
      Ik zelf zou me er niet makkelijk bij voelen wetende dat ik er nog niet ervaren genoeg in ben. Ik vind dat je dat ook eerlijk kan of moet kunnen zeggen tegen hen.
      Tenzij je het zelf echt wilt en echt zelfzeker genoeg bent maar dat denk ik niet anders was dit topic niet geopend.
      In ieder geval succes.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #18
        Re: Help trouwfoto's

        Deze vraag is al zo dikwijls langsgekomen ... zowel hier als op zowat alle andere forum die ik volg.

        Je bent pas met fotografie begonnen ... en dan een huwelijksreportage aannemen ... riskant hoor.

        Zorg voor een goede voorbereiding :
        - ken je toestel 100%, alle instellingen, alle toetsen, alle menus.
        - zorg voor backup ... wat ga je doen als je er iets met je toestel misloopt 's morgens.
        - welke stijl wil het paar, modern, klassiek ... reportage stijl ... er zijn talloze mogelijkheden.
        - zorg dat je weet wie de naaste familie is ... ze gaan het niet leuk vinden als oma niet op de foto staat meer een verre kennis wel.
        - waarschijnlijk gaat de dag op verschillende locaties door ... zorg dat je de weg kent tussen deze locatie ... jij moet VOOR het paar aankomen hé !
        - denk eraan dat je van 's morgens vroeg tot een stuk in de nacht op je voeten gaat staan ... conditie is belangrijk ... meestal begin je rond 8u ... wanneer stop je ? Maak hier afspraken rond ... op papier !
        - je kan maar op één plaats tegelijk zijn hé ... zorg dat je op die locatie bent waar het koppel ook is ... je zal niet de eerste fotograaf zijn die belangrijke momenten mist door een sanitaire pit stop.
        - foto's terwijl de mensen aan het eten zijn vallen echt niet mee om te maken hoor, het ziet er snel 'raar' uit mensen met een volle mond ... en ondertussen eet jij niet hé.

        Ik spreek uit ervaring ... het is slopend als fotograaf ... de foto's MOETEN goed zijn hé, je kan niet effe een nieuwe shoot doen, en als je elke foto twee/drie keer moet doen dan worden de mensen dit heel snel beu en verlies je je gezicht compleet ... en dan zoveel uren ter plaatse zijn, een hoop foto's maken die je achteraf ook nog moet bewerken op je pc en zo snel mogelijk afleveren (of je moet het geluk hebben dat ze direct op huwelijks reis vertrekken )

        Ik wens je in elk geval héél veel succes, ik weet hoe moeilijk het is, maar je moet ergens beginnen hé ... het is voor iedereen ooit zijn eerste huwelijksreportage geweest hé.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Help trouwfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Als je niet weet waar je aan begint zou ik er niet aan beginnen ,kan lelijk tegenvallen ...
          Ah, dat geldt ook voor zij die gaan trouwen, en aan die twee is er waarschijnlijk ook geen zeggen meer ...
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #20
            Re: Help trouwfoto's

            Ik wil even duidelijk stellen dat ze geen proffesionele fotograaf verwachten en dat het enkel een wettelijk huwelijk is. Moesten, in het slechtste geval, alle foto's mislukt zijn zou dit voor hen nog geen ramp zijn.
            En voor specifieke tips: ik beschik over een NIKON D5100.

            Comment


            • #21
              Re: Help trouwfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door lukas95 Bekijk bericht
              Ik wil even duidelijk stellen dat ze geen proffesionele fotograaf verwachten en dat het enkel een wettelijk huwelijk is. Moesten, in het slechtste geval, alle foto's mislukt zijn zou dit voor hen nog geen ramp zijn.
              En voor specifieke tips: ik beschik over een NIKON D5100.

              Een goeie externe flitser zal je zeker nodig hebben, daar ga je al een eind meekomen.
              Foto's in RAW nemen en bewerken in cs photoshop.
              De P stand zou ik eerder gebruiken dan de automatische, zeker je iso in het oog houden of deze op auto plaatsen.
              Verder wens ik je veel succes en zo als alles moet er een eerste keer komen...


              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

              Comment


              • #22
                Re: Help trouwfoto's

                En misschien een tweede fotograaf als backup?
                Vooraf lijstje met de 'zeker niet te vergeten' foto's
                Externe flits is idd een must (ook overdag!)
                RAW en photoshop of lightroom

                Er bestaan lijstjes met DE fotomomenten die in een album 'moeten' staan
                Zelf heb ik één huwelijk gedaan als hulpfotograaf, ik was blij dat ik niet de verantwoordelijke persoon was. Dat was meteen ook mijn laatste
                Ook veel succes toegewenst!
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #23
                  Re: Help trouwfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                  En misschien een tweede fotograaf als backup?
                  Vooraf lijstje met de 'zeker niet te vergeten' foto's
                  Externe flits is idd een must (ook overdag!)
                  RAW en photoshop of lightroom
                  +1

                  moet ooit de eerste keer zijn, veel succes
                  Grt, Amaat
                  The fun begins where the road ends
                  BD Lidnummer : BD2057BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Help trouwfoto's

                    waarom hebben ze het aan jou gevraagd? Ben je familie van de bruid of bruidgom?

                    kunnen we ergens foto's zien? jouw werk? zodat we beter tips kunnen geven?
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Help trouwfoto's

                      IK ben inderdaad familie, het is mijn oom die trouwt... foto's staan wel niet online en via dit forum zie ik geen andere mogelijkheden, spijtig...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Help trouwfoto's

                        Het lukt je wel, er zijn hier al vele goeie tips gegeven. Veel succes en hopelijk mogen we een resultaatje zien he.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Help trouwfoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door lukas95 Bekijk bericht
                          IK ben inderdaad familie, het is mijn oom die trouwt...
                          Dan hoef je niet te stressen... Je oom zal je shots wel weten te apprecieren. Daarnaast heb jij tegelijkertijd enige ruimte om te oefenen...

                          Veel succes,
                          F.

                          Comment

                          Working...
                          X