Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help schoolfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: help schoolfoto's

    Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
    Aan mensen uit de ouderraad van scholen, aan mensen die zich in de sport- of jeugdbeweging engageren...
    Mag ik nog een algemene tip geven?
    Meestal heeft iedereen wel ergens een toestel mee. Een opa met een goedkope pocketcamera, een broer met een wat duurdere reflex. En dan nemen ze enkel wat foto's van hun eigen kind. Als hun eigen kind van het podium verdwijnt, verdwijnt ook hun toestel.
    Wel ,, stimuleer de mensen, ouders, familie, vrienden die op een schoolfeest, een wedstrijd, een demonstratie langs komen om ook foto's te nemen van andere (voor hen vreemde) kinderen, van andere leden van de vereniging.
    En als bestuurslid, verzamel dan de foto's van alle mensen. Je zal een hoop foto's binnenkrijgen. Misschien wel een paar honderd. Maar daar sorteer je dan de betere uit.
    Wedden dat je er een mooie reeks uit samenstelt !!
    Dit is inderdaad een mooie wens en gedachte maar moet hier toch eens op antwoorden omdat ik dit (vroeger) een paar keer gedaan heb.

    En nadien kreeg ik dan de opmerking(en):" ... en waarom is er geen foto bij van mijn dochter/zoon?"

    En als ik dan probeerde uit te leggen dat het onmogelijk was om als enkeling alles en iedereen te fotograferen, kreeg je er weer wat boze blikken en hopen kritiek bovenop.
    Nadien staan ze dan ook bij iedereen die het weten wil te zeggen dat je maar selectief foto's neemt.
    Kan me eerlijk gezegd niet veel schelen en ik heb een brede rug maar voor mij toch genoeg reacties gehad om het niet meer te doen.

    De laatste keren heb ik gewoon gezegd dat ik foto's van mijn dochter neem en als er toevallig iemand anders bij staat dan zal ik die foto ook doorgeven.
    De algemene foto's die ik maak geef ik inderdaad door aan wie dan ook en ze mogen ze vrij gebruiken op de website of waar dan ook.


    En dit was zeker geen éénmalige gebeurtenis.

    Dit komt meer en meer voor natuurlijk en iedereen wordt egoïstischer heb ik de indruk. Gewoon op de straat, op het werk en ook op verschillende fora
    Maar het zal niet direct opgelost geraken.


    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #47
      Re: help schoolfoto's

      Daar heb je idd een punt Steven, je kan helaas nooit voor iedereen goed doen.

      Justijn, bedankt voor de tips, maar de shoot zit er al op
      nu, blijkbaar zijn ze wel tevreden van de foto's, want kreeg er een paar van leerkrachten
      die ze wilden gebruiken, die waren pas erg pfff, met een goedkoop toestelleke met weinig pixels denk ik
      als ik die op pc wou bekijken waren die al in klein formaat aan het pixelen
      dus op school zijn ze tevreden, en ben ik al blij dat het net goed genoeg is voor een kalenderke
      maar uiteraard wil ik het ook beter kunnen

      Djivan, dat is nu eens een lief voorstel
      en daar zou ik graag wel eens op ingaan
      van waar ben je aub ?
      Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

      Comment


      • #48
        Re: help schoolfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht

        Djivan, dat is nu eens een lief voorstel
        en daar zou ik graag wel eens op ingaan
        van waar ben je aub ?
        Kijk maar eens bij mijn profiel .
        Wij kennen Izegem vooral van 't Pekkertje .
        Mocht het ooit nodig zijn, mijn voorstel blijft geldig hé.
        Groetjes

        Comment


        • #49
          Re: help schoolfoto's

          toch een eindje zie ik
          thx voor het voorstel, ik hou het in mijn gedachten
          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

          Comment


          • #50
            Re: help schoolfoto's

            En nog een troost: hoe kleiner de foto's afgeprint zijn, hoe beter het eruitziet...

            Daarom trouwens dat ze op je display altijd zoveel scherper staan!
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment

            Working...
            X