Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar schieten jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waar schieten jullie?

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    Mooie uitleg Kariboe! Daar hebben we allemaal wat aan.
    Dat is inderdaad een mooie tekst ! Ook al is hij lang, toch is het een bondige neerslag van waar het om gaat.
    En voor de rest kan ik daar enkel nog dat ene lijntje uit mijn handtekening aan toevoegen : "Master the craft, and the art will follow.", maar dat heeft zijn tijd nodig ... hoe lang ... dat verschilt van persoon tot persoon, ik ben er in elk geval nog niet, verre van ... maar ik blijf oefenen en beleef daar plezier aan
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #17
      Re: Waar schieten jullie?

      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Dat is inderdaad een mooie tekst ! Ook al is hij lang, toch is het een bondige neerslag van waar het om gaat.
      En voor de rest kan ik daar enkel nog dat ene lijntje uit mijn handtekening aan toevoegen : "Master the craft, and the art will follow.", maar dat heeft zijn tijd nodig ... hoe lang ... dat verschilt van persoon tot persoon, ik ben er in elk geval nog niet, verre van ... maar ik blijf oefenen en beleef daar plezier aan
      En zolang het een hobby is moet het plezier dat je eraan beleeft primeren vind ik. De rest komt wel vroeg of laat naargelang je aanleg van 'kijk op het onderwerp' te hebben.

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #18
        Re: Waar schieten jullie?

        Klopt, hoe kan iets een hobby zijn zonder dat je er plezier in hebt? Daarom heet het een hobby, omdat je het graag doet Komende dagen wordt mijn salaris gestort en ga ik een prime halen, toch nog even bij de fotograaf vragen wat hij aanraad.
        Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
        35mm f/1.8G

        Comment


        • #19
          Re: Waar schieten jullie?

          Mooi verhaal van Kariboe.

          En idd t is een hobby. Ik fotografeer veel concerten, maar enkel bands die ik graag hoor. Als ik Clouseau in t Sportpaleis zou 'moeten' doen, zou ik er geen plezier in hebben en zou het gewoon werk zijn.

          Ivm opdrachten : ook heel juist.

          Ik zeg tegen mezelf 'dit jaar/deze maand moet ik eens een goeie foto van een reiger/libel...' maken. Desnoods eet ik heel de dag niet ...

          t Heeft ook geen zin dat je elk weekend hetzelfde fotografeert.

          Bv ik weet waar er n niet te schuwe roodborsttapuit zit, maar als je elke week met dezelfde foto van dezelfde vogel thuiskomt, dat word je ook wel beu.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: Waar schieten jullie?

            Daar heb je gelijk in, afwisseling houd je hobby leuk.
            Als ik wekenlang alleen maar nummers van AC/DC op mn gitaar blijf spelen wordt dat ook saai, een keer Judas Priest of Deep Purple etc. maakt het veel leuker door afwisseling.
            Daarom wil ik ook mooie foto locaties ontdekken, ik ga maar eens een keer een weekend fietsen langs het kanaal o.i.d. om te zien waar ik leuke plaatjes kan schieten.
            Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
            35mm f/1.8G

            Comment


            • #21
              Re: Waar schieten jullie?

              Ik ga ook wel veel naar een natuurgebied dichtbij, omdat je weet wat waar zit, maar soms wil je wel eens op n ander gaan zien he.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Waar schieten jullie?

                Hier is ook een natuurgebied op nog geen 2km afstand, maar de dieren daar zijn nogal schuw (op de Schotse hooglanders na), dus daarom ga ik ook een telezoom aanschaffen zodat ik ook ander wild zoals reigers enz. vast kan leggen.
                Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                35mm f/1.8G

                Comment


                • #23
                  Re: Waar schieten jullie?

                  Maar ik twijfel nog tussen de nikon 55-200 VR, 55-300VR en de tamron 70-300 VC USD.
                  Is die 100mm extra echt de meerprijs waard of voldoet de 55-200 al?
                  Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                  35mm f/1.8G

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waar schieten jullie?

                    Als je je afvraagt of 100mm echt de meerprijs waard is, kijk dan even op deze link http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/
                    Let ook nog even op het rode onderschrift.

                    Succes.
                    Wat spul van Nikon, Sigma, Metz, Qihe, Hoya, Sekonic, Spider en Yongnuo.

                    De fotograaf maakt de foto, de camera is slechts een hulpmiddel!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waar schieten jullie?

                      Gave tool van nikon!:O
                      Hmmm je hebt gelijk, een foto hoeft niet per sé mooier te zijn op 300mm tegenover 200mm. En ik moet ook een keer genoegen nemen. De 55-200 is voor zn prijs ook een degelijk stuk glas, niks bijzonders. Maar als ik de 70-300 koop kan ik misschien wel wat langer er mee vooruit.
                      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                      35mm f/1.8G

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waar schieten jullie?

                        Misschien 's een SD meedoen? Kan je live-vergelijken en meekijken met anderen
                        Nu zaterdag bv in antwerpen onbeperkt aantal deelnemers ... (zie onderdeel shootingday's)
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waar schieten jullie?

                          hmm ik woon in tilburg en heb daar momenteel niet zo veel tijd voor Misschien een ander keertje.
                          Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                          35mm f/1.8G

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waar schieten jullie?

                            Tijdje geleden hadden wij de opdracht op avondschool
                            om op 100 foto's te nemen op 1uur tijd op school zelf (dus 1zelfde locatie)
                            de opdracht eindigde om dan een selectie van 5 te maken.

                            Ondanks de commentaren die ik hier gekregen heb, (belachelijk maken van de opdracht ed).
                            moet ik wel zeggen:

                            Je leert kijken.... je leert in je omgeving dingen te zien, die je anders niet zou zien...
                            en dat speelde ook mee... onder een bepaalde druk, toch verder te kijken als je neus lang is...
                            't was verre van een grote school, maar er zijn door 15 mensen toch 75 verschillende (en zelfs prachtige foto's) gemaakt...
                            't heeft dus ook met training van je oog te maken...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waar schieten jullie?

                              Het is nog beter om de selectie in je hoofd te maken en die 95 of misschien 90 andere niet te maken.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waar schieten jullie?

                                Laatst was ik met een paar mensen in het Vinne waar ik mijn kleine tips vertelde... Soms helpt het word van een kenner.

                                Koen heeft alles verwoord en vooral zeer veel plezier beleven in wat je doet en zeker kritisch blijven...dus niet te snel content zijn...
                                ...en last but not least...
                                Hier kan je ook veel leren. Ze heb ik het geleerd...
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X