Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote: "Tips voor Beginners topic"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het grote: "Tips voor Beginners topic"

Hallo,

Ik heb de laatste twee weken dat ik op dit forum zit gemerkt dat er een erg gezellige en behulpzame sfeer hangt, wat je helaas niet van alle forums kan zeggen. Ik heb eveneens opgemerkt dat er zowel pro's als beginners (inclusief mijzelf) op dit forum zitten. Dus ik doe hierbij een oproep aan de (behulpzame) pro's op dit forum om wat algemene tips te geven over fotografie in dit forum. Ik denk dat dit heel leerzaam kan zijn voor mij en met mij vele anderen. Met tips bedoel ik iets in de richting van het boek van Erik Mansvelder. Gewoon dingen waar je in het vervolg rekening mee kunt houden om de kwaliteit van je foto's te verbeteren.

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat dit een succes wordt
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

Originally posted by Myth
    Dus ik doe hierbij een oproep aan de (behulpzame) pro's op dit forum om wat algemene tips te geven over fotografie in dit forum. Ik denk dat dit heel leerzaam kan zijn voor mij en met mij vele anderen.
    Ik heb eigenlijk maar 2 tips die alles omvatten :
    1) lees een basisboek fotografie en experimenteer volop met de kennis die je daaruit opgedaan hebt. Het boek van Erik Mansvelders is dus een goeie start.
    2) lees dit forum op regelmatige basis en na een jaar ga je al meer tips en truuks bijgeleerd hebben dan je lief is .

Henk

Comment

Ik heb maar een tip, maar het is een goeie.

-henkvw heeft 100% gelijk!

Comment

Ik heb hier op het forum ook heel veel bijgeleerd
        En verder heb ik nog een boek over fotografie, dat al wel zo'n 12 jaar oud is, maar de basis van het fotograferen is nog steeds hetzelfde als vroeger. Alleen dat er nu geen negatieven meer gebruikt worden, en dat je achteraf veel gemakkelijker correcties kan uitvoeren als dat nodig is.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ook kun je op de homepage,de afdeling: tricks and tips vinden met veel info en zelfs een basiscursus digitale fotografie

Comment

Ik zal ook eens iets zeggen se...

http://www.theafricabug.com

Comment

Oké, hier is er eentje: heb je een DSLR á la Canon 10D met een instelwiel op de achterwand? Schakel dan dit instelwiel uit door middel van de schakelaar er net boven óf controleer zeer regelmatig de settings.

Het is mij al meer dan eens overkomen dat de ISO-waarde ongewenst in een andere stand kwam te staan. Waarschijnlijk door met de neus het instelwiel aan te raken.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Haal je dopje van je lens ...... (ik ga jullie de details besparen)

Comment

Ga naar de bibliotheek en haal enkele boeken,tip2 niet vergeten die terug te brengen.
                  Gewoon proberen tot het lukt(ervaringen op doen)het kost u geen filmrolleke.
                  Neem de mooiste om te laten afdrukken en de rest bekijk die op pc of dvd-speler.

Comment

Als je met een niet slr camera sport wil fotograferen (vooral wielrennen, maar werkt ook bij anderen sporten)

kijk waar de wielrenners voorbijkomen, stel scherp op de grond waar ze ongeveer rijden, hou de ontspanknop half ingedrukt ,en als een dan een wielrenner voorbij rijdt, kan je direct een foto maken.

Ik heb ook al gemerkt dat panning veel makkelijker is dan bijvoorbeeld een frontale foto.

hier is de achtergrond veel te druk. maar het is op de bovenstaande manier gedaan en ik vind het voor een canon a40 toch een behoorlijk resultaat.

ik hoop dat je er iets aan hebt
                    site[/URL]

Comment

Bedankt voor jullie tips, laat maar komen die hap!
                      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

Comment

Working...
                      X