Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto meetings techniek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auto evenementen techniek

    Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk bericht
    Tijdens zonnige dagen foto's maken is minder moeilijk dan op regenachtige/bewolkte.
    Jou foto's zijn niet slecht maar wanneer ik bijvoorbeeld volgende foto bekijk http://farm8.staticflickr.com/7129/7...797379bf_b.jpg
    dan zie ik jou lichaam + nog enkele ernaast weerspiegeld in het koetswerk.
    Je kan dit makkelijk verhelpen door een circulaire polarisatie filter op je lens te schroeven. Maakt echt een wereld van verschil hoor.

    qua compositie en kleuren zijn ze zeker niet slecht te noemen, zoiets moet je leren aanvoelen en kan je enkel verkrijgen door veel te oefenen en naar andere foto's te kijken.
    Op sommige meetings is het ook heel moeilijk om geen bezoekers mee op een foto te plaatsen, of betonnen omheiningen of lantaarnpalen of gebouwen...
    ook hier geldt de regel dat het innemen van het juiste standpunt iets is wat je gaande weg aanleert en er beter inzicht op krijgt.
    En je kan natuurlijk tijdens de nabewerking storende elementen verwijderen of je laat het gewoon zoals het is en zet alles mee op de foto.

    Succes!!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #17
      Re: Auto evenementen techniek

      Thanks

      Comment


      • #18
        Re: Auto evenementen techniek

        ik twijfelde nog om naar die meeting te gaan maar heb uiteindelijk een shoot gedaan die dag. Op zich niet slecht he je foto's enkel bij tegenlicht zijn de wagens enorm donker. Kan je verhelpen door nabewerking of door te werken met belichtingscompensatie. Maar ze lijken allemaal al scherp dus dat is al goed. Zoals kirsten al zei: koop zeker een polarisatiefilter.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Auto evenementen techniek

          Bedankt voor de tips!

          Comment

          Working...
          X