Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lage sluitersnelheid en ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lage sluitersnelheid en ...

Volop aan het experimenteren voor de challenge... al heb ik niet veel kaas gegeten van technisch gedoe. Still, it's part of the game.

Wat ik nu veel voorheb is dat een foto met lage sluitersnelheid fel overbelicht is. Ik doe iets verkeerd, maar lijk niet te vinden wat. Iemand?
    --
    Is it any wonder why Princes & Kings are clowns that caper in their sawdust rings
    And ordinary people that are like you and me we're the keepers of their destiny

Je moet dan het diafragma verder dichtdraaien (hogere f-waarde), als dat kan. Als dat niet kan om voldoende weinig licht binnen te laten, dan kan je beter minder lichtrijke scenes kiezen.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

tombel78, dit heb je inderdaad voor als het toestel geen kleiner diafragma meer beschikbaar heeft. Het toestel zal de kleinste opening nemen en melden dat je foto gaat overbelichten, de enige mogelijkheid is dan de sluitertijd verkleinen maar dan heb je weer geen beweging meer. De enige uitkomst is een NDfilter. Sommige digitale toestellen hebben er een ingebouwd, is dat niet het geval dan ga je er een moeten voorschroeven. Je kunt ze krijgen in verschillende gradaties, meestal 1,2 of 3 stops.
      fredje.

Comment

Working...
      X