Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor zover ik uit die foto kan opmaken is hier: de saturation iets naar beneden gehaald en de vibrance stevig omhoog getrokken (image, adjustment, vibrance) om de kleuren wat uit te wassen. Daarna is het geheel verdonkerd en is er globaal een oranje gekleurde layer in verlaagde opacity erover gegooid (of een warmtefilter op lage densiteit: image, adjustments, Photo filter).
Wat je bedoelt met grove structuur vind ik hier niet echt in terug maar als je wat groezelige diepgang wilt bekomen door het contrast van je foto iets harder te maken (duplicate layer in hard light blending mode, opacity aanpassen of gewoon met image, adjustments, levels en brightness/contrast). Mergen (ctrl alt shift+e), layer opnieuw dupliceren in overlay blending mode, scherpte uitdiepen met high pass filter (filter, other). Layers opnieuw mergen en eventueel nog opscherpen met unsharp mask (filter, sharpen).
Bovenstaande layermerges kunnen uiteraard voorafgaan door steeds layers te masken en (meervoudig) gradueel in te schilderen om de effecten lokaal toe te passen en zo nog meer diepte in het geheel op te bouwen.
Die high pass filter in overlay blending mode is vooral hetgeen een ietwat HDR-achtige reliëfwerking in de donker partijen kan geven. Hetgeen wat ik vermoed dat je bedoelt met grove structuur. Ga eens zoeken op 'high pass filter' op youtube of google...
Comment