Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adrukken van foto's 10 op 15 cm.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Adrukken van foto's 10 op 15 cm.

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
    ...
    Daar heb ik nu zelf 2 cm afgesneden voor 10 op 15 cm te hebben.
    Zo kun je altijd nog "analoog" croppen (met de cutter of de schaar) i.v.m. "digitaal" croppen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Zo kun je altijd nog "analoog" croppen (met de cutter of de schaar) i.v.m. "digitaal" croppen.
      En dit lukt ook!
      Canon

Comment

Ik heb de voorbije 2 dagen zitten zoeken op mijn programma( Corel PaintShop Photo Pro X3 )om de cropverhouding te veranderen maar heb dit niet gevonden.
        Zijn er andere mensen op het forum met PSP die dit wel kunnen?
        Anders moet ik toch analoog (met de cutter) gaan croppen.
        Canon

Comment

Ik heb zojuist gezien dat ik de verhouding kan aanpassen naar 3:2 met de sony software die bij de camera was geleverd.
          Dus probleem opgelost!
          Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            Misschien een hele domme vraag maar maakt het verschil of je in je cropverhouding 3-2, 18-12 of 30-20 zet?
            Als in de croptool van photoshop de cropverhouding in cm ingeeft (dus 10 x 15), dan zie je in Image size de resolutie. Als die in de duizenden loopt kan je nog verder croppen (kleiner uitsnijden) of groter afdrukken, zonder kwaliteitsverlies. Als ge daar echter maar een paar tiental pixels per inch krijgt hebt ge te klein uitgesneden om nog genoeg data te hebben voor een mooie, grote foto.

Comment

Working...
            X