Hallo, ik heb een vraagje voor zowel de professionele als de niet-professionele fotografen onder jullie. Ik ben zelf ongeveer een jaar bezig met fotografie (ik tel vanaf de aanschaf van mijn digitale spiegelreflex) en ik leer nog elke dag bij. Ik lees veel op de fora hier, post af en toe een foto en probeer zoveel mogelijk op te steken. Momenteel ga ik ook mee naar huwelijken als second shooter (ook ongelofelijk leerrijk).Als ik naar de toekomst kijk zie ik mezelf wel professioneel met fotografie omgaan: ik zou supergraag allerhande creatieve opdrachten doen, shoots op aanvraag, huwelijksfotografie, wie weet een eigen studio..enzovoort.. De grote vraag die ik me daarbij stel is: 1 wanneer ben je klaar om je als fotograaf in bijberoep te profileren en moet je een opleiding gevolgd hebben indien je je wil laten betalen voor je fotowerk? (ik weet dat het wettelijk gezien niet moet) Ik weet van een aantal mensen dat ze geen opleiding hebben gevolgd, maar ik voel me ergens onzeker op dat vlak en wil zeker kwaliteit afleveren aan mensen en niet maar wat fotootjes trekken en daar veel geld voor vragen. De vragen die ik me stel zijn dan: Is het een ramp als ik alle technische specificaties niet onder de knie heb? geen hopen theorie achter de kiezen? Kan ik zo goed worden als iemand met een opleiding door gewoon zot veel bezig te zijn met fotografie en veel shoots te doen?
En wat hebben jullie gedaan? Welke (avond)opleidingen zijn goed? of privéles bij een professional? Of...? Alvast bedankt!
En wat hebben jullie gedaan? Welke (avond)opleidingen zijn goed? of privéles bij een professional? Of...? Alvast bedankt!
Comment