Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Hoi, vanavond ga ik op op foto-uitstap, we gaan de vuurkorven fotograferen tussen de bloesems in Haspengouw.
Alle tips zijn welkom, welke lens, welke instellingen....
- Statief of iets waar de camera stabiel op kan liggen of staan.
- Draadontspanner is handig, maar geen vereiste.
- Een standaardlens 18-55 of iets dergelijks.
- Breedhoeklens als je die hebt. (is dus ook geen vereiste)
Werk met lange sluitertijden. laat je ISO zo laag mogelijk (100-200-400)
Gebruik een klein diafragma (groot getal) F8-F16 om zoveel mogelijk scherp te krijgen.
Ik ga er van uit dat je 'landschapsfoto's' wil maken. Wil je details dan kan een tele ook van pas komen (55-200 of 70-300)
Eigenlijk, welke lenzen en camera heb je? Als je dat wil delen zou nog makkelijker zijn.
ps: ik hoop dat je van niet te ver moet komen, want die potten worden niet zo heel vaak meer gebruikt.
Ik denk dat je met je 10-20 en 16-85 wel toekomt, maar ik weet natuurlijk niet wat je allemaal in beeld wil brengen.
Ik denk dat het ook ter plaatse een beetje zoeken is naar de juiste instellingen.
In principe ben je dan met nachtfotografie bezig. Daar staat wel genoeg over beschreven hier op Belgium Digital.
Comment