Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde van Vlaanderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ronde van Vlaanderen

    En heb je foto's kunnen nemen?

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

    Comment


    • #17
      Re: Ronde van Vlaanderen

      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
      En heb je foto's kunnen nemen?
      ben ook wel benieuwd.
      na al die goed bedoelde tips zal het toch zeker gelukt zijn.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Ronde van Vlaanderen

        Awel...durf het haast niet zeggen....ben echt niet tevreden!!
        En als ik niet tevreden ben....dan wilt dat ook zeggen dat ze echt niet goed zijn...pffff!!

        De dag voordien heb ik het geprobeerd....er was toen ook geen zon....en alles verliep eigenlijk wel goed! Wilde eigenlijk dat ons huis op de achtergrond stond...
        Maar op 1 april scheen de zon....moest tegenlichtopnames nemen....gezichten waren veel te donker...dus overbelichten....hun gezichten waren veel beter maar dan zijn hun truitjes allemaal overbelicht...pfffff!! Dit had ik nog allemaal geprobeerd met amateursrenners die nog langs kwamen fietsen.
        Dus maar besloten om ergens anders te gaan fotograferen...zonder tegenlicht!!
        Had ik beslist net voor de ronde zou langskomen.
        Het was een bredere baan en zij reden aan de overkant....en mijn breedhoeklens was dan niet echt ideaal voor....t'zijn nu allemaal kleine mannekes!!
        Dus neen...echt niet tevreden!!
        Maar toch iedereen bedankt voor jullie tips...de volgende keer beter!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #19
          Re: Ronde van Vlaanderen

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          ...
          Maar op 1 april scheen de zon....moest tegenlichtopnames nemen....gezichten waren veel te donker...dus overbelichten....hun gezichten waren veel beter maar dan zijn hun truitjes allemaal overbelicht...pfffff!!
          waarom niet.........
          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Ja...weet ik wel...maar zou ik bv mogen bijflitsen...niet storend voor de wielrenners?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Ronde van Vlaanderen

            Pascale als je wil flitsen dan is het heel simpel.
            Je meet zonder flits de lichtste delen van je opname in dit geval de lucht.
            Dat stel je in op te toestel.
            Zet dan je flitser aan en flits gewoon op de renner die voorbij raast door en experimenteer om je lichtflits compensatie te onderdrukken of meer te geven...Zo simple is dat.
            Zie je dat het licht te hard is dan temper je de flits sterkte wat .
            Enne probeer de synctijd te respecteren. Bij Nikon 1/200 ste denk ik.
            Als je wil kan je ook Highspeed flitsen met hogere sluitertijden maar dat is weeral niet makkelijk.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #21
              Re: Ronde van Vlaanderen

              Of je gaat gewoon naar het kamp van Quick step en daar kan je dan de renners ook op portret zetten
              Wel een truitje van SPECIALIZED aandoen, anders kom je er niet in

              Comment


              • #22
                Re: Ronde van Vlaanderen

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Pascale als je wil flitsen dan is het heel simpel.
                Je meet zonder flits de lichtste delen van je opname in dit geval de lucht.
                Dat stel je in op te toestel.
                Zet dan je flitser aan en flits gewoon op de renner die voorbij raast door en experimenteer om je lichtflits compensatie te onderdrukken of meer te geven...Zo simple is dat.
                Zie je dat het licht te hard is dan temper je de flits sterkte wat .
                Enne probeer de synctijd te respecteren. Bij Nikon 1/200 ste denk ik.
                Als je wil kan je ook Highspeed flitsen met hogere sluitertijden maar dat is weeral niet makkelijk.
                Is idd simpel als de renners rondjes rijden en je 30x passeren

                door mijn straat kwam de RVB eens door

                in 20 sec was de ganse meute voorbijgeraasd en die kwamen niet nog een keer terug
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #23
                  Re: Ronde van Vlaanderen

                  Komt er niet een hele caravaan voor de renners voorbij?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X