Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

    Probeer ook een foto te nemen samen met het koppel, dat hebben ze graag.
    Foto's waneer ze kussen doen het minder goed omdat ze dan altijd een scheve mond trekken en je ook maar een van de twee ziet op de foto
    Vraag ook aan het koppel zelf als je een foto van hen neemt al kussend dat ze niet echt een kus-mondje opzetten maar gewoon hun lippen dichter bij elkaar brengen
    Probeer het eens zo het geeft een beter resultaat
    grtjs Jeff

    Comment


    • #17
      Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door junne24 Bekijk bericht
      Dank aan iedereen voor de zeer nuttige reacties!
      ...
      - Canon 1D body, lens 17-55mm f2.8, Canon flits 430 ex II
      ...
      Nogmaals veel dank...
      De Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS past enkel op APS-C bodies, daar valt een 1D niet onder. De 550D gebruiken is dus de beste mogelijkheid.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #18
        Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
        't is onbelangrijk om te zien welk kleedje ze aanhadden of welk merk van schoenen die ene gast aanhad.
        Vertel dat NOOIT aan de moeders van bruid & bruidegom!

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #19
          Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Vertel dat NOOIT aan de moeders van bruid & bruidegom!

          G
          Hahah , Da's een goeie,
          Uiteraard is dat ZEEER belangrijk en valt zeker niet te bediscusseren met de moeder van de bruid.
          Wat ik bedoel is dat in deze fase van het feest het niet belangrijk om al de gasten van top tot teen op de foto te hebben.
          Beter goede koppen dan scherpe schoenen.
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #20
            Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

            Oorspronkelijk geplaatst door junne24 Bekijk bericht
            ...
            - Focussen met het center (cross-type voor nauwkeurigheid) en dan opnieuw framen
            ...
            Toen ik meer info zocht ivm flitsen kwam ik dit artikel tegen. Daarin staat dat bij TTL het licht gemeten wordt in het centrum van het beeld... Dus indien je scherpstelt en daarna uw compositie kiest zou je een verkeerde belichting kunnen krijgen. De voorbeeldfoto in het artikel is natuurlijk extreem; er is een zeer donkere achtergrond aanwezig. Ikzelf heb er weinig ervaring mee maar misschien zijn er andere mensen die dit kunnen beamen of ontkrachten?

            Wanneer ik een reeks foto's moest maken van mensen op een receptie heb ik ervoor gezorgd dat deze centraal in beeld kwamen. In mijn situatie liep ik natuurlijk rond in een zaal. Ik fotografeerde dus niet op een vaste plaats wat in uw situatie wel het geval is. Eenmaal thuis heb ik enkele foto's gecropt om de compositie te veranderen. Werken met de FV-lock zoals besproken op photofacts heb ik niet toegepast omdat ik de foto's spontaan wilde maken. Mocht ik er gebruik van gemaakt hebben gingen veel mensen hun hoofd al weggedraaid hebben bij het maken van de effectieve foto.

            Maar ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die gebruik maken van de FV-lock? En of het effectief beter/anders is dan scherpstellen, kadreren en dan flitsen?
            Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

            Comment


            • #21
              Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door Drieze Bekijk bericht
              Toen ik meer info zocht ivm flitsen kwam ik dit artikel tegen. Daarin staat dat bij TTL het licht gemeten wordt in het centrum van het beeld... Dus indien je scherpstelt en daarna uw compositie kiest zou je een verkeerde belichting kunnen krijgen. De voorbeeldfoto in het artikel is natuurlijk extreem; er is een zeer donkere achtergrond aanwezig. Ikzelf heb er weinig ervaring mee maar misschien zijn er andere mensen die dit kunnen beamen of ontkrachten?

              Wanneer ik een reeks foto's moest maken van mensen op een receptie heb ik ervoor gezorgd dat deze centraal in beeld kwamen. In mijn situatie liep ik natuurlijk rond in een zaal. Ik fotografeerde dus niet op een vaste plaats wat in uw situatie wel het geval is. Eenmaal thuis heb ik enkele foto's gecropt om de compositie te veranderen. Werken met de FV-lock zoals besproken op photofacts heb ik niet toegepast omdat ik de foto's spontaan wilde maken. Mocht ik er gebruik van gemaakt hebben gingen veel mensen hun hoofd al weggedraaid hebben bij het maken van de effectieve foto.

              Maar ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die gebruik maken van de FV-lock? En of het effectief beter/anders is dan scherpstellen, kadreren en dan flitsen?
              Er is een verschil. Probeer het gewoon eens uit op een houtkleur geverniste kast voor een witte muur. Eerst op de muur en herkadreren naar de kast, en dan op de muur, vasthouden en opnieuw. Je gaat snel zien hoeveel dat kan uitmaken. ALS JE HERKADREERT. Anders niet natuurlijk.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #22
                Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

                Dank aan alle reacties op mijn originele vraag!
                Het trouwfeest is ondertussen gepasseerd en ik ben heel tevreden hoe de foto's er zijn uitgekomen...
                Heb uiteindelijk een canon 1D body geleend op mijn werk met hierop een 430 flits en dan nog een geleende L-lens. Hieronder een overzichtje van de settings van een foto:



                En dan hier een aantal foto's van het binnenkomend volk:











                Heb 's avonds op het dansfeest ook nog wat foto's genomen. Dit was vooral zoeken naar settings en hopen op lucky shots. Zo zat er een hele mooie bij van de bruid in actie tijdens een polonaise...

                Comment


                • #23
                  Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

                  die laatste vind ik heel mooi en boeiend. De andere zijn wat te scherp in de achtergrond, misschien had je met een groter diafragma nog betere resultaten gehad.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Foto's maken bij het binnenkomen op trouwfeest

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    die laatste vind ik heel mooi en boeiend. De andere zijn wat te scherp in de achtergrond, misschien had je met een groter diafragma nog betere resultaten gehad.
                    Misschien had ook meer onderbelichten, donkerder achtergrond, een beter resultaat opgeleverd, want het verschil tussen 4,5 (gebruikt) en 4 (max) is kwa scherptediepte nu ook weer niet zoveel.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X