Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diascanner (home made) Bruikleen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Diascanner (home made) Bruikleen

    Hey,

    even bevestigen hier dat ik dat apparaat afgehaald heb.

    Alvast bedankt voor het vriendelijk onthaal.
    Apparaat ziet er heel tof uit.

    Ik ga er vandaag of morgen mee aan de slag, en hoop in een paar weken klaar te zijn.

    Nogmaals bedankt voor het uitlenen van uw apparaat.

    mvg
    Staf

    Comment


    • #17
      Re: Diascanner (home made) Bruikleen

      Zal je dan nog een weekje meer reserveren.
      Laat maar eens weten of het met je lens lukt hé
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • #18
        Re: Diascanner (home made) Bruikleen

        Hey,

        zoals beloofd, hier dan een exemplaar uit 1962.
        Ik weet niet met wat voor een toestel dit genomen is.
        Ik was zoals jullie kunnen zien pas uit de pampers.
        Ik ben het grootste wit manneke, en de rest zijn zussen en een broer.

        Ik ben alvast tevreden over dit resultaat.

        Het zal misschien nog wel beter kunnen, maar anders had ik niets.
        Want die dia's waren ten dode op geschreven, en bijna op het containerpark beland.

        Mvg

        Staf

        Last edited by Drummerstaf; 15 februari 2012, 11:31.

        Comment


        • #19
          Re: Diascanner (home made) Bruikleen

          Wel te zien nu,
          beter dan in het containerpark niet?
          Om de blijvende herinnering nog beter te maken zou ik de dustspotjes wegwerken en niveaus wat bijshroeven
          Last edited by Debruri; 15 februari 2012, 11:50. Reden: was niet te zien, opgelost
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #20
            Re: Diascanner (home made) Bruikleen

            Van daag de eerste 150 'gescand', gefotografeerd dus volgens de 'Methode Debruri' en ik moet zeggen dat ik SUPERCONTENT ben. Kan bijna niet geloven dat scannen met die dure diascanners nog beter is. Wanneer de dia goed is, dan benadert de gedigitaliseerde dia echt de kwaliteit van een digitale foto. Het is gewoon ongelooflijk.

            Ter inlichting :

            - wit melkglas in diaprojector (geen plexi dus)
            - heb ook lampje van 50 W gestoken ipv 150 W
            - body : Canon 60 D
            - lens - Canon macro 100 mm 2.8
            - iso 100 - auto witbalans - AF (moet soms eens overgaan naar MF)
            - jpeg en dan bewerken in PS (curven autom - bijsnijden - verscherpen - ontruisen en eventueel ook nog eens door filter 'stof & krassen' in ps en opslaan.

            NB Mocht er nog iemand zijn die een dergelijk melkglaasje nodig heeft, ik heb er nog een tweetal over (oom had nog dergelijk glas liggen en heeft er maar meteen drie gesneden - maat ongev 5 x 5 cm) en wil er gerust ééntje opsturen aan wie ook aan deze zelfbouwmethode denkt.

            Groetjes en nog eens nen dikke merci Debruri

            PS De twee melkglaasjes zijn reeds gereserveerd en/of naar de geïnteresseerden verzonden.
            Last edited by Guest17; 15 mei 2012, 08:34.

            Comment


            • #21
              Re: Diascanner (home made) Bruikleen

              Ondertussen heeft mijn apparaatje een goeie 20.000 dia's door zij ladertje gekregen.
              En effe vermelden ..... nog beschikbaar in juni, juli, september, december.....
              Dus mannekes/vrouwkes......t' is nog niet te laat hé
              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • #22
                Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                Mijn 4.000 zijn er ook door, en supersnel. Alleen het bewerken in PS is nu nog een huzarenstukje, maar dat krijg ik wel ooit eens af .

                Mijn 'machien' is gebaseerd op dat van Debruri, maar is veel eenvoudiger gemaakt, omdat ik het specifiek voor mijn macro 100 mm van Canon gemaakt heb.
                Hierbij een paar foto's





                Grappige constructie hé, maar het werkt perfect .
                Door de latjes rond de projector hoefde ik niet altijd de juiste positie te zoeken.
                Groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                  Grappige constructie hé, maar het werkt perfect .
                  Grappig? belange niet, eenvoudig én goed en het belangrijkste nog: het doet waarvoor het gemaakt is niet?
                  EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                  debruri.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                    kan je die melkglaasjes kopen en laten snijden bij bijvoorbeeld Brico of moet je naar een glashandel. En die lampjes van 50W voor de projector?
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #25
                      Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                      kan je die melkglaasjes kopen en laten snijden bij bijvoorbeeld Brico of moet je naar een glashandel. En die lampjes van 50W voor de projector?
                      Denk niet dat ze het bij Brico hebben, eerder zal je het vinden bij een restaurateur van glasramen.
                      Passeerde toen bij toeval een winkeltje die restauratie deed maar ook allerlei andere toepassingen zoals bv. lampenkappen, luchters, glasramen voor binnendeuren enz.
                      Dit winkeltje was in St-Niklaas, een galerij de Stationsstraat, weet natuurlijk niet of dit er nog is.

                      Of.....mss. kan “Djivan” zijn Oom er nog een paar snijden?

                      Die lampjes kan je hier vinden, wel opletten met de voltage hé.
                      Last edited by Debruri; 21 mei 2012, 08:28.
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                        Denk niet dat ze het bij Brico hebben, eerder zal je het vinden bij een restaurateur van glasramen.
                        Passeerde toen bij toeval een winkeltje die restauratie deed maar ook allerlei andere toepassingen zoals bv. lampenkappen, luchters, glasramen voor binnendeuren enz.
                        Dit winkeltje was in St-Niklaas, een galerij de Stationsstraat, weet natuurlijk niet of dit er nog is.

                        Of.....mss. kan “Djivan” zijn Oom er nog een paar snijden?

                        Die lampjes kan je hier vinden, wel opletten met de voltage hé.
                        Mijn oom zou het wel kunnen, maar ik kan hem niet blijven lastigvallen hé . Ik had hem de eerste keer reeds gezegd dat ik er in feite maar ééntje nodig had. Heb toch reeds twee anderen gelukkig kunnen maken met deze die ik over had. En veel valt er niet aan te verdienen want ik gaf ze gratis weg .
                        Ik denk wel dat ze in elke glashandel te krijgen zijn. Volgens mijn oom wordt dit glas ook wel 'diffuseur' of 'witte diffuseur' genoemd (je hebt gewoon matte en witte) om het in het schoon Vlaams te zeggen. Het is het glas dat gebruikt werd om in 'gesloten of geblindeerde' vinkenkooien te plaatsen. Misschien dat er dan bij sommige glashandelaars wél een belletje gaat rinkelen.
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 21 mei 2012, 10:30.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                          Schopje.
                          nieuw reservatiejaar te zien op #1
                          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                          debruri.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Diascanner (home made) Bruikleen

                            diascanner home-made Te Koop
                            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                            debruri.be

                            Comment

                            Working...
                            X